Stap 8: Color Management - een lineaire geest kunnen mooi!
Meeste imaging professionals heeft een lineaire workflow. Om te helpen dit te bereiken, heeft Autodesk native ondersteuning voor kleurbeheer in Maya 2011 geïntroduceerd. Om deze tutorial snel, kunt u meer informatie over het belang van een lineaire Workflow en kleurbeheer in een groot artikel geschreven door Leif Pedersen.
Als u op de best uitziende render, moet we Kleurbeheer inschakelen en instellen van uw bekijken kleurprofielen.
Renderinstellingen-> Common tab -> Color Management categorie -> selectievakje Kleurbeheer inschakelen
- Standaard Input profiel instellen naar sRGB
- Stel Standaard Output profiel naar lineaire sRGB
Open uw Renderen weergave venster en ga naar Weergave -> Klik op Kleurbeheer... en kijken naar uw attribute editor op de juiste pagina waar de "defaultViewColorManager" van knooppunt kenmerken worden weergegeven
- Instellen van Afbeelding kleurprofiel naar lineaire sRGB
- Display kleurprofiel instellen naar sRGB
Wat we hebben gedaan, is ervoor zorgen dat alle inkomende sRGB kleurruimte genoegen nemen met een gamma van 2.2 is wordt gelineariseerde voordat rendertime aan een gamma van 1.0 of een lineaire sRGB-kleurruimte. Zodra Mental Ray is opgebouwd uit een afbeelding in lineaire sRGB, zal Maya Stel de gamma terug aan 2.2 zodat deze goed wordt weergegeven op uw monitor met sRGB. Nu laten we krijgen om te leuke de spullen \o/