Stap 5: Instellen van de juiste schaal en de positie van onze draak
Waarom wij maakten het podium zo reusachtig terwijl onze dragon zo klein is?
Aangezien we Maya's ingebouwde Mental Ray renderer gebruiken zullen om onze afbeelding te maken, is het belangrijk dat onze scene's objecten op een realistische schaal instelt. HEER, is afhankelijk van de afstanden van deze echte wereld bij het uitvoeren van de nodige verlichting berekeningen. Simpel gezegd, als je spullen uitweg schaal is, vindt je jezelf artistiek compenseren het later. Niemand wil dat: o
Aaaah, waarom het vlak mijn draak doormidden snijden is? (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Uw model invoer om de oorsprong van uw scène bij (0,0,0). Laten we verplaatsen en het opschalen. 8 inch (20.32 cm) is een goede, realistische maat om mee te werken. Voor onze scène, stelt u de volgende waarde voor de dragon:
Als u van de Stanford Dragon, demonitorterugzetten XYZ waarden in schaal {30, 30, 30} in de Attribute Editor gebruikmaakt
Met behulp van uw eigen model?
U kunt de maken -> de hulpmiddelen van de maatregel -> het gereedschap afstand Maak twee locators, meet de afstand tussen de onderste en bovenste hoekpunten op uw model en schaal het dienovereenkomstig. Vergeet niet, elke eenheid van het raster is ingesteld op 1 cm. Moet u wellicht de locators klom naar plaats, zodat ze worden uitgelijnd op een enkele as. Zorg ervoor dat uw model is Y, aka, dat de basis van het object rust op het vliegtuig als het lijkt in het echte leven.