Ik gebruik LDRAW met MLCAD. MLCAD is de gui-interface die op LDRAW zit. Soortgelijke programma's zoals LEOCAD toegang tot de LDRAW -bibliotheken.
Er zijn veel onofficiële Bibliotheken, die met LDRAW werken kunnen. Het is handig om te weten hoe maak je een originele .dat bestand op te bouwen van een bibliotheek die kan worden gebruikt voor het genereren van de ontzagwekkende beelden van de CAD modellen documenteren! Een dat-bestand is een tekstbestand dat een object (zoals een LEGO baksteen definieert).
Deze ft-ible is een basiscursus volgen betreffende hoe maak je eigen bibliotheek van onderdelen voor LDRAW.
DISCLAIMER: Dit is bedoeld als een zeer kale botten/algemene Inleiding om dingen rollen te krijgen. Er is veel meer detail dat kan worden toegevoegd. Ik heb plannen voor toekomstige ft-ibles die betrekking hebben op deze informatie.
Er zijn een aantal awesome resources die betrekking hebben op in detail hoe LDRAW en gerelateerde programma's te gebruiken:
* www.ldraw.org (deze site is awesome!)
* Tim Courtney et al. virtuele LEGO
* Kevin Clague et al. LEGO SOFTWARE POWER TOOLS met LDRAW MLCAD en LPUB
* Alles geschreven door Orion Pobursky!
* Er zijn een geweldige set van LDRAW ontwerpprogramma's op de website van Philippe Hurbain van:
http://philohome.com/isecalc/isecalc.htm
In het verleden heb ik ontworpen onderdelen in een GUI omgeving zoals SolidWorks, en vervolgens modulebladen de bestanden naar een LDRAW -indeling. Ik dacht dat het zou ten goede komen aan iedereen om te onderzoeken hoe elementen rechtstreeks in het formaat dat ontwikkelen.