Stap 7: De Kickstarter, dag 1 Metrics
(Opmerking: Ik ben dit bijwerken als de Kickstarter vordert. Ik zal bereiden een schone synopsis en 'wat we geleerd' sectie immers is voltooid, maar dit is een record van hoe de Kickstarter-project vorderde - Ik hoop dat dit nuttig zijn om andere mensen denken over het uitvoeren van Kickstarter campagnes op hun eigen projecten)
Wij gelanceerd op een maandag ochtend EST, een paar dagen voordat mensen beginnen zal om te vertrekken voor Thanksgiving in de VS. Dit was niet gebaseerd op om het even welk geschraapt historische gegevens - het was gewoon een gok op goede timing.
Bij 6:31 am kregen we onze eerste backer. Het was mijn broer.
Bij 6:52 am kregen we onze tweede backer. Het was Alex's vader.
Toen begon de eerste niet-familie geldschieters te streamen.
We raken ongeveer 60% van ons openbaar gestarte doel in onze eerste dag. Hier zijn enkele dingen die we over de eerste dag leren.
- Donderslag. Dit is een "crowd spreken"-dienst die eigenlijk een massale gecoördineerde reeks van berichten op de Facebook pagina en Twitter-feeds op hetzelfde moment, 10 uur op onze eerste dag vriend verzonden. (ongeveer 4 uur na de lancering). Na een beetje analyse ben ik van mening dat we dit weer niet gebruiken - het is gewoon niet zo effectief.
- We hadden een domein we om te instellen track wordt geconverteerd van de donderslag, min of meer - kickstarter.l3dcube.com - en het ziet eruit als met inbegrip van directe Kickstarter-donateurs, slechts 7 donateurs, of iets meer dan 5% van onze eerste dag beloften, kwam van de donderslag. Analytics voor de bovenstaande eerste dag of zo.
- Druk op. Geen kregen we de eerste dag. Onze eerste pers artikel kwam enkel door, rond de 30 uur merk.
- Vrienden en familie waarschijnlijk geschopt in 15-20% of zo van de eerste dag beloften.
- We hadden niet elke vorm van reclame (bijvoorbeeld Google Adwords, etc)
Op basis van deze, ik vermoeden dat Facebook & Twitter niet rijden bijna zo vele beloften zoals Kickstarter makers zou verwachten.