Leven Sized Portal torentje (2 / 12 stap)

Stap 2: Digitale ontwerp:


ik heb gebruikt SolidWorks voor de afgelopen 14 jaar op school en als een professional te maken van consumentenproducten als een industrieel ontwerper, maar elk project presenteert nieuwe uitdagingen. Toen ik begon te denken over het torentje van de Portal ik wist dat het zou niet een eenvoudige conversie van een 3d object gemaakt met behulp van oppervlakte of NURBS ruimte aan vaste of Parametric ruimte. Bijna niets is ontworpen door ingenieur in videogames en films, en als een mechanisme lijkt zinvol om de toevallige waarnemer is het goed genoeg. Een goed voorbeeld is de jaren 1980 Transformers speelgoed lijn - de transformatie van voertuig aan robot gemaakt van gevoel, zelfs als het bereik van de beweging van de mensachtige robots werden verdoezeld te laten menselijker zoals. Dit betekende dat Hasbro vrij gemakkelijk werken speelgoed maken kon-vasthouden aan realistische speelgoed mechanismen reed de esthetiek van de cartoon. Een slecht voorbeeld, aan de andere kant, is dat de moderne transformatoren reboot, waar de esthetiek werd gedreven door complexe rendering software, die is goed in het pompen van veelhoeken. Deze robots er meer uitziet als een magisch wervelende wolk van pieken dan iets scharnierend of mechanische.
Terwijl de Portal games werden gemaakt met behulp van de dezelfde CGI als de moderne Transformers films, wilde de makers maken van een wereld die realistische fysica benadrukt, want dat is de core-monteur van het spel. De koepels zijn bedoeld als dodelijk, maar ook delicaat - vandaar de spichtige benen die denken aan de Striders en hoofd-krabben van Half-Life, een eerdere ventiel spel doen.
De koepels zijn in principe een Apple-gestileerde ruit, gemaakt van glanzend wit plastic die einden in verschillende bewegende onderdelen open. In de Portal 2 maakt de speler hun weg door middel van een fabriek die torentjes, bouwt dus we krijgen te zien een betere visie op wat de oorspronkelijke ontwerper bedoeld. Het is vrij duidelijk dat de knieschijven waren bedoeld om Vul dat gat in het lichaam, maar deze scène toont dat de benen waren eigenlijk bedoeld om coil en telescoop uit uit het lichaam - iets dat nooit in de echte meetkunde gebeuren kan. De in-game animatie is te snel eigenlijk begrijpen hoe de ontwerpers van plan de benen te werken, maar is het zinvol genoeg voor iets dat niet zeer kritisch naar het verhaal of de gameplay. Een andere geometrische toezicht was het bereik van de beweging van de vleugels en de kanonnen - om te draaien en bestrijken een groot deel van het speelveld ze eigenlijk passeren de benen. Terwijl de ontplooiing benen zou onmogelijk zijn om opnieuw mechanisch, kunnen de benen en de pistool-pods worden getweaked een beetje zodat ze echt werken.
Toen ben ik begonnen met het bouwen van mijn torentje in CAD-gebruikte ik sommige guesstimates op hoogte & breedte te geven mij een interne volume voor de mechanismen. Vanaf hier kan ik het opbouwen van iets dat de 3 belangrijkste bewegingen van de vleugels en de pistool-peulen uitgevoerd: uitbreiding, side-to-side (yaw), roteren en omhoog & omlaag (pitch). Ik moest ook overbrengen van de pitch en yaw resoluties toekomen aan een camera en laserpointer gimbal. Deze vereiste zet kleine, high-torque motoren op draai-tabellen met worm tandwielen, riemen en allerlei complexe verbanden die uitleg buiten het bestek van dit Instructable valt. Het volstaat te zeggen het mechanisme zou buiten mijn vaardigheden te maken met de hand op grootschalige en zou onmogelijk zijn als een stuk speelgoed. Met toegang tot een goede 3D-printer zou ik kundig voor lichaamsbouw het afdrukken en vervolgens delen in duurzamer materialen te gieten. Aangezien het mechanisme onrealistisch was, besloten heb ik afzien van tweaken van de benen, zodat de vleugels ongehinderd verplaatsen kunnen en zojuist het ziet er goed uit.

De basis vorm van de Portal-toren is een vrij eenvoudige set van verhoudingen die gemakkelijk kan worden geschaald naar elke grootte:
1. de basis vorm heeft de verhoudingen 100 x 36 x 46 (hoogte x breedte x diepte).
2. de been kloof wordt gesneden met behulp van een ellips 61 x 22 met rechte lijnen 12 graden af center.
3. de knieschijven zijn gemaakt van dat stuk van links naar rechts te snijden en dan het voorpand is het knippen van voren naar achteren.
4. de vleugels zijn gesneden met behulp van de ellips dezelfde als de benen, maar dit keer met lijnen 20 graden af center.
5. het midden van het oog is 10 breed en 2 diep met een afschuining 14 breed.
6. de vleugel spleten zijn 2.5 x 18 en 30 van het centrum.
7. de center splitsing is 0,25 breed en 0,5 diep.
8. de poten zijn te complex om te beschrijven, maar het hele ding 136 hoog maken.

Deze verhoudingen niet exact aan de geometrie van de in-game, maar moeten niet dicht genoeg bij uitziet. Ik kon niet het vinden van de totale hoogte van de toren overal, dus ik een schermopname maken met Chell staande naast een gebruikte. Als u ervan uitgaat dat ze is 5'6,"is het torentje ongeveer 4' hoog. Nu als u 48 nemen "en steek de stekker in de verhoudingen die hierboven: 48" = 136 zo 1 = 0.353". Hoewel het veel gemakkelijker om te bouwen van complexe geometrie in CAD-, kan alles worden gedaan op papier met voldoende wiskunde. U vindt nu ook vrij compleet blauwdrukken van het torentje online.

Gerelateerde Artikelen

Bouwen van een Portal torentje met motie-gecontroleerde audio en verlichting

Bouwen van een Portal torentje met motie-gecontroleerde audio en verlichting

In dit Instructable ik ga je laten zien hoe ik ging over het bouwen van mijn eigen leven grootte praten Portal torentje van start tot finish. Dit is een vrij diepgaande project dat zal betrekking hebben op alle fasen van bouw en alle technieken gebru
Lego Portal torentje

Lego Portal torentje

deze zijn instructies voor mijn populaire ontwerp van een laser torentje van Portal. Het is alle Lego; u hoeft niet alle andere materialen te maken van dit mooie display stuk.Stap 1: Onderdelen die nodig zijnHier zijn de onderdelen die u nodig hebt.
Bouwen van een bewegend en tracking Portal torentje

Bouwen van een bewegend en tracking Portal torentje

Het is leuk, het is beleefd en het is echt dodelijk. Het is een torentje van Portal. Het beweegt, heeft licht, geluid, en iets dat mijn vorige project Portal niet hoefde: Camera bijhouden.De toren wordt beheerd met een Arduino en een PC. De arduino o
Bouwen van een Portal-torentje van een Kinder ei

Bouwen van een Portal-torentje van een Kinder ei

nadat mijn vriendin voltooid Portal 1, waren beide van ons verlangen om een van die leuke, kleine torentjes op onze bureaus. We kwamen met Kinder eieren (http://en.wikipedia.org/wiki/Kinder_Surprise ) omdat ze ongeveer de ellipsoïde vorm passen en ze
Portal torentje Papercraft gids

Portal torentje Papercraft gids

is het lief Sentry torentje uit de hit PC/Xbox/PS3 game, Portal! Sinds de oorspronkelijke release op mijn deviantArt pagina enige tijd geleden, heb ik een aantal verzoeken om hulp/tutorials met dit model ontvangen en in de geest van de maken het echt
Leven Sized Homer Simpson

Leven Sized Homer Simpson

maken een gigantische leven kleinbedrijf homer simpson!Stap 1: Maak je materialen en gereedschappen klaar eerst moet je papier ik niet recmond met behulp van vele 11,5 door 8 maar één of twee papers is ok je moet crayola marker gold nugget en blauw e
Lego Portal torentje 2.0

Lego Portal torentje 2.0

net als een torentje maar beterStap 1: De stukken Sommige van deze kan moeilijk te vinden maar dit is de manier waarop het werkt goedStap 2: Krijgen uw multi Stud baksteenStap 3: En plaats uw rode stud AT THE BOTTOMStap 4: Neem twee 1 x 1 tegels met
Portal torentje puntenslijper

Portal torentje puntenslijper

Oke, Bekijk dit, het IS EPIC! >: OStap 1: Je spullen Wat u nodig hebt:7 tandenstokers1 puntenslijper1 pakket voor het bakken van klei (of vier stokken van het bakken van klei)3 sharpies (1 zwart 1 grijs/zilver 1 rode)Stap 2: Molding en bakeing Eerste
Portal torentje 2D

Portal torentje 2D

Stap 1: De stukken die u nodig hebt.Stap 2: als volgt te werkStap 3:Stap 4:Stap 5:Stap 6:Stap 7:Stap 8:Stap 9:Stap 10:Stap 11:Stap 12: Nu wordt u allen gedaan! Dankzij de inktvis zijn de overname op commentaar op wat ik moet doen next.please commenta
TBT2000 Airsoft BB gun gereedschap vak torentje

TBT2000 Airsoft BB gun gereedschap vak torentje

ik heb een van die dringt erop aan het bouwen van een Portal torentje zoals sommige van degenen die al op deze site.Leven Sized Portal torentje door mydian_nightshadeOfBouwen van een Portal torentje met motie-gecontroleerde audio en verlichting door
Maak uw eigen Portal Sentry torentje Egg Cup

Maak uw eigen Portal Sentry torentje Egg Cup

ik heb gemaakt deze Portal torentje ei beker met behulp van materialen die ik had thuis. Deze materialen zijn ook verkrijgbaar bij Hobbywinkels. Wellicht gemakkelijker maken van de ei-cup met andere methoden, zoals lassen, machine werken, 3D printen,
Portal thematische crazygolf cursus

Portal thematische crazygolf cursus

dus een tijdje terug een vriend van mij besloot hij ging vieren zijn 10000e levend met een partij midgetgolfen, hij een paar van ons op de London Hackspace benaderd en gewoon zei:"Who wants to het bouwen van een cursus?"Een over het algemeen cre
Gears of War 3 - Hyper realistische Digger Launcher Replica

Gears of War 3 - Hyper realistische Digger Launcher Replica

In dit Instructable ga ik om u te tonen hoe ik, in samenwerking met mijn getalenteerde vrouw, ging over het bouwen van mijn eigen echte leven Versnellingen van oorlog Digger Launcher Replica van start tot finish.  Gelukkig zal het niet eigenlijk schi
Mini GEZOMBIFICEERDE TV afstandsbediening sleutelhanger!

Mini GEZOMBIFICEERDE TV afstandsbediening sleutelhanger!

He, Whats Up al mijn Instrucatables vrienden!Gewoon om te beginnen en u laten weten allemaal dat dit is mijn zeer Eerste Instructable ooit... dus neem aub met mij!Ik wil kennismaken met u allen, "hersenen" mijn zombie hoofd sleutelhanger die is