Stap 5: Kraken van de code
Voor een heleboel mensen doen hun eerste project, dit lijkt misschien het moeilijkste deel, maar het is niet. Schrijven van code kan worden een beetje vervelend soms, maar vooral wanneer uitgevoerd op een Arduino project van uw eigen ontwerp, als het allemaal werkt, levert deze voorziening een groot gevoel van vervulling. De Arduino is geprogrammeerd in C en C++, maar de IDE die wordt geleverd met het omvat de bibliotheek "Bedrading", en vele krachtige functies toegankelijk voor de beginnende programmeur maakt. Kortom, als u een lus schrijven kunt, kunt u een Arduino programmeren.Ik bezocht veel voorbeeldprogramma's (inclusief de Sath02) maar toen ik uiteengezet te schrijven van mijn controlecode, besloot ik om te beginnen vanaf nul, omdat ik wilde om te openen de controller rechtstreeks via seriële met behulp van de XBee te kunnen aanpassen van sommige van de parameters, zoals de beperkingen op de servo, snelheid van de aandrijfmotor, enz. Mijn uiteindelijke doel is om een vollediger UI voor het schrijven, maar voor nu, het is gecontroleerd via een rechtstreeks netwerktoegang XBee seriële terminal. Ik gebruik X-CTU (verkrijgbaar via de Digi- website) voor het verzenden van opdrachten naar de XBee op de auto, die vier opdrachten aanvaardt: toekomen (w), omkeren (s), links (a) en (d). X-CTU kunt ofwel directe invoer, of u kunt een packetized reeks van commando's maakt en verzendt in batch. In de batchmodus, kunt u een komma of puntkomma's te maken van een kleine vertraging invoegen.
Ik heb mijn code hieronder, voel je vrij om het te wijzigen voor gebruik, met de juiste bevoegdheden natuurlijk ook, maar bent u geïnteresseerd in het echt leren code, leert u veel meer vanaf nul.