LED Pong (10 / 20 stap)

Stap 10: Initialisatie/Setup

De meeste van deze code is redelijk voor zichzelf, maar er zijn sommige delen die ik zal verduidelijken.
Deze twee lijnen zijn de hexadecimale getallen die elk cijfer op de scoreborden (0-9 weergeven).

byte digitOne [10] = {0x6F, 0x09, 0x73, 0x3B, 0x1D, 0x3E, 0x7C, 0x0B, 0x7F, 0x1F}; //Player 1 getallen byte digitTwo [10] = {0x6F, 0x09, 0x73, 0x3B, 0x1D, 0x3E, 0x7C, 0x0B, 0x7F, 0x1F}; //Player 2 nummers Bijvoorbeeld, als u weergeven van het nummer '3' op een scorebord wilt, stuurt u 0x3B naar het shift register. Dit zal de shift register pinnen 1,3,4,5 en 15 laag, die het circuit voltooid en oorzaken de LEDs bekabeld aan die pinnen aan het licht. Als u het schema hebt gevolgd bij het bouwen van uw scoreborden, worden die LEDs georiënteerd in de '3' positie.   Deze code definieert hoeveel LEDs zijn in de LED-tekenreeks. int nLEDs = 30; //Number voor LEDs Als u niet helemaal uw LED string wijzigt, gebruikt u het nummer 32 hier, niet 30. Ik heb alleen 30 LEDs in mijn reeks, omdat ik moest snijden twee (meer op dat in de sectie over problemen oplossen).

De volgende code stelt beide scoreborden om weer te geven van het cijfer '0'. //Sets scoreborden op '0' digitalWrite (latch1, laag); shiftOut (gegevens1, clock1, MSBFIRST, ~ digitOne[0]); shiftOut (gegevens1, clock1, MSBFIRST, ~ digitTwo[0]); digitalWrite (latch1, hoge); We schrijven de klink pin laag en verzend de gegevens en vervolgens schrijven de klink pin hoog zodat het '' in de nummers sluizen en niet hen veranderen totdat we wilt laten wijzigen. digitOne komt overeen met de speler 1's scorebord en digitTwo aan speler 2's scorebord. Wij sturen het cijfer '0' die de hexadecimale waarde 0x6F en houdt pins 1, 2, 3, 5, 6 en 15 laag - veroorzaakt die LEDs te verlichten.

Vervolgens, ik maakte het zo speler 1 en speler 2 de LEDs werden uitgeschakeld. //Turns uit player1 en player2 LEDs digitalWrite (latch2, laag);
shiftOut (data2, clock2, MSBFIRST, 255);
digitalWrite (latch2, hoge);
digitalWrite (latch3, laag);
shiftOut (data3, clock3, MSBFIRST, 255);
digitalWrite (latch3, hoge);
Dit is eigenlijk vergelijkbaar met het initialiseren van het scorebord shift registers, met één uitzondering. Ik gebruikte de bytewaarden in plaats van hexadecimale. Een byte is elke waarde tussen 0 en 255. Bij de communicatie met een shift register, 255 draait alle pins hoge (schakelt de LEDs uit) en 0 schakelt ze alle LOW (alle de LEDs verlicht).

Vervolgens declareren we beide drukknoppen als input. pinMode (player1, INPUT);
digitalWrite (player1, hoge);
pinMode (player2, INPUT);
digitalWrite (player2, hoge);
We schrijven ze hoog omdat de Arduino Uno heeft gebouwd in pull-up weerstanden. Door het schrijven van de hoge pinnen, hoeven we niet om te solderen eventuele weerstanden aan de drukknoppen.

Tot slot noemen we de selecScore functie, beschreven in stap 16. score = selectScore(); //Sets de winnende score   Initialisatie/installatie code hier

Gerelateerde Artikelen

Arduino LED Pong

Arduino LED Pong

Dit project wordt ervan uitgegaan dat u een basiskennis hebben van circuit componenten en Arduino software/hardware. Mijn Arduino LED Pong werd geïnspireerd door een LED Pong zag ik op een lijst van Arduino Project. In plaats van het bekijken van and
8 x 8 LED Pong met de Arduino

8 x 8 LED Pong met de Arduino

Door Justin Ou, creatieve technoloog (Intern)Deze Classic Pong spel is gemaakt met behulp van een Arduino aangesloten op een 8 x 8 LED matrix. De pong peddels zijn gecontroleerd met behulp van een joystick en het spel eindigt wanneer de bal voorbij e
LED Pong tafel

LED Pong tafel

Deze LED bier pong tafel blaast geesten, en als u het correct, geen doet zekeringen. De volledig functionele model zowel detecteert waar een bal stuitert en verbetert uw feesten ervaring met een muziek-gevoelige lichtshow. Zoals u ziet, zal onze huid
RGB led ping pong bal lamp

RGB led ping pong bal lamp

Ik begon door het kopen van 100 ping pong ballen vorm de lokale winkel of sportwinkel.Ik knoeide vervolgens de led im gonna gebruik dan begon ik te boorde een gat in elk van de 100 ping pong bal net groot genoeg voor de led is om binnen de ping pong
LED Arduino Bier Pong tafel

LED Arduino Bier Pong tafel

Ons project is een LED verlicht entertainment tabel of gemeenzaam, een Bier Pong tafel. Kregen we het idee van een groep studenten vorig jaar die ook een bier pong tafel voor hun laatste project bouwde, en we geleerd over hun ontwerp en heeft enkele
Interactieve LED Beer Pong tafel

Interactieve LED Beer Pong tafel

Maak uw eigen interactieve LED Beer Pong tafel!Dit instructable zal u door alle stappen te begeleiden om het maken van een one-of-a-kind bier pong tafel compleet met kopje opsporen van RGB peulen, automatische bal sluitringen, een 32 x 12 ping pong b
LED Ping Pong bal

LED Ping Pong bal

u hen, spelen gevangen met hen, of zelfs play halen met uw hond mee kan rollen. (Grotere honden kunnen stikken, mijn hond is echt klein en kan niet stikken op het)NIEUWERE VERSIE:)Stap 1: Verzamel materialen u nodig hebt:Super heldere LED 'sTwee Ping
Gloed in de donkere LED Ping Pong bal

Gloed in de donkere LED Ping Pong bal

Maak een gloed in de donkere LED ping pong bal met enkele eenvoudige stappen.Stap 1: materialen U moet de volgende materialen:Ping Pong BallLED (5 of 10 mm)3V batterijTapeLage Temp lijmpistoolScheermesStap 2: Voorbereiding van de LED LED's hebben een
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Pong Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Pong Game

Hebben we twee game project instructables tot nu toe met behulp van de jolliFactory Bi-color LED Matrix Driver Module DIY kits die we ontworpen. Deze LED Matrix-module is ontworpen om kunnen keten-zodat u kunt serieschakeling de modules samen aan het
2-Player Pong Game Using Arduino Uno en 8 x 8 Led Matrix

2-Player Pong Game Using Arduino Uno en 8 x 8 Led Matrix

klassieke Pong spel geïmplementeerd op een Arduino Uno en 8 x 8 mono-kleur led matrix.Speler stokken worden gecontroleerd door een potentiometer voor elke speler. Als u wilt dat de stok naar links, enkel de potentiometer links te draaien.De spelsnelh
LED Ping Pong Ball (verbeterde)

LED Ping Pong Ball (verbeterde)

dit is in principe hetzelfde ontwerp, maar ik heb het meer netter en het ziet er veel beter!!Dit is de oude:Stap 1: Tools Zal u het volgende nodig:1. boor2. boor Bits3. de schaar4. de duct TapeStap 2: materialen Zal u het volgende nodig:1. LED Throwi
Pong met 8 x 8 Led Matrix op Arduino

Pong met 8 x 8 Led Matrix op Arduino

spel Pong gemaakt met 8 x 8 Led Matrix op Arduino Diecimila (microcontroller van Atmel ATMega 168). Voor meer informatie http://blog.bsoares.com.br/arduino/ping-pong-with-8x8-led-matrix-on-arduino
LED Hat Display met Pong

LED Hat Display met Pong

een tijdje geleden, als mijn eerste microcontroller project, maakte ik een Pong spel op een 5 x 7 LED-scherm, maar vervolgens niets werd hiervan. Onlangs ik kreeg een helm als onderdeel van een uniform (voor een engineering competitie) vertelde aanpa
Ping Pong Ball Full colour Binary Clock

Ping Pong Ball Full colour Binary Clock

Kleur veranderende binaire klok 24 uur met behulp van ping pong ballen en full-colour LED's en een Funduino 8 * 8 matrix bord.Ik heb al een kleine 12Hr binaire klok gebouwd en het voorzien in een computer, dit werkte heel goed, maar was slechts echt