Stap 5: De Joystick
Zodra de LEDs en voeding op zijn plaats waren, besloten hebben we dat we spelen maken kon als we een controller, hadden dus we een kleine joystick, de Sparkfun duim Joystickmet twee aparte richtingen en een middenknop vonden. Om het gemakkelijker te hechten aan het shirt, gesoldeerd we het aan de Sparkfun Breakout Board voor duim Joystick. Dan hadden we om erachter te komen hoe u de joystick breakout board koppelt aan de LilyPad. Wij wilden de joystick rechtstreeks naar het shirt naaien, maar eerder laten verbonden door draden voor toegankelijkheid, en zodat de drager niet zou eindigen krijgen betast door iemand die wilde spelen met het shirt. We hebben gezocht rond totdat we een 5-pins kabel te hechten aan de 5 pinnen van de breakout board gevonden. (De 5 pinnen vertegenwoordigen macht, grond, xpos, ypos en ingedrukt). Om ervoor te zorgen kon lezen we het volledige scala van x en y-posities, wij hechten de x- en y positie ingangen aan op de analoge ingangen op de LilyPad (de digitale ingangen kunnen alleen lezen, hoog of laag als input). De 5-pins kabel had een vrouwelijke connector, zodat we 5 afgescheiden kop pinnen aan de vrouwelijke uitgangen van de breakout board gesoldeerd. De verbindingslijn vervolgens aangesloten zonder speling op de kop pinnen. We ontdaan van de draden aan de andere kant van de 5-pins kabel, en rolden ze in kleine lussen (zie foto) en naaide ze aan het shirt, dan verbonden hen met de juiste output pinnen op de macht van bestuur en LilyPad met geleidende draad. Wij hechten de joystick-knop aan Pin 0, de x-controller te Pin A4 een de y controller Pin A5. In de programmering we erop geliquideerd polling Pins 0, A4 en A5 voor inbreng in de hoofdlus. Ik ontdekte later dat de Arduino LilyPad heeft hardware-interrupts op pinnen 2 en 3, dus als ik deed dit project weer, ik zou hebben gebruikt een hardware-interrupt voor het verwerken van knop duwt.