Stap 6: codering
Wanneer de naaien voltooid is, is het tijd om de download het programma naar de Arduino LilyPad. Bij het bepalen van wat het display moet doen, wisten we dat we zeker zitten kundig voor schuiven van tekst wilden, en ook toevoegen sommige games of animaties die goed op de relatief lage resolutie van de 8 x 6 zou kijken. Op het einde hebben we een potje "Pong", die werkte in de automatische of interactieve modus, een eenvoudig spel "Slang" en een functie waardoor het shirt weer te geven van de uitdrukking "Me een vraag stellen" en geef "Ja" of "Nee" afhankelijk van welke manier de joystick werd ingedrukt.
Programmeren van een Arduino board is het makkelijkst met de Arduino IDE Software. Ik schreef de code in C++ een basisklasse wilt maken met sommige eenvoudige matrix eigenschappen voor beeldscherm en te behandelen de multiplexing, maken een onderliggende klasse voor elke game functie van het shirt. Om lichtkranttekst werken, vond ik een lage resolutie 5 x 5 lettertype hier. Mijn codering werd een beetje roestig voor dit project, maar het werkt.
De code bevat een kiezer-functie waarmee de gebruiker om te selecteren welke functie uit te voeren, en de looping functie (standaard in Arduino) controleert of de joystick voor knooppersen om te schakelen van de kiezer. Als geen toets wordt ingedrukt, doorlopen het welke led matrix spel/functie wordt uitgevoerd op het moment. De code die ik via de koppeling in deze stap geschreven kunt u downloaden.