Stap 5: Getting ' dem cijfers... De laatstgenoemde met name
Dus alles wat ik heb gesproken over tot nu toe is vrij nutteloos tenzij u één cijfer van de combinatie weet. Die net zo gebeurt als een fluitje van een cent! U kunt het laatste cijfer van vrijwel alle Master-sloten door een mechanische manipulatie proces uitzoeken.
Vergeet niet terug naar de uitleg van de werking van het slot? Onthoud dat Klink/hendel die drukt tegen de cams als ooit je op de shackle Lift, en wordt alleen geopend wanneer alle de cam streepjes staan opgesteld? Tijd om te exploiteren die kerel. Als het slot had perfect machinaal, wanneer u de shackle die de klink zou druk gelijkmatig op alle drie webcams opheft. Gelukkig voor ons zijn alle de cams enigszins in grootte verschillen, de 3e cam het grootste. Dus als u de shackle tillen en draaien van het wiel, de klink druk zult uitoefenen op de cam, en uiteindelijk vast komen te zitten in de inkeping! Of, althans, dat is hoe het zou werken op de oude meesters sloten. U uitsluitend nood op te heffen, spin, en wanneer het wiel vast kwam te zitten het bedoeld u het laatste nummer had gevonden.
Helaas voor ons wised Master Lock tot die truc en alle Master sluizen tegenwoordig een extra beveiligingsfunctie hebben om ons leven hard. Of veiliger, afhankelijk van hoe je het bekijkt. Zij voegden 11 ondiepe inkepingen verdeeld rond de randen van de 3e cam. Dit maakt uw werk een beetje harder, maar nog steeds uitvoerbaar. Als alle de 11 nep inkepingen waar net als de echte inkeping u zou niet zitten kundig voor zeggen het verschil tussen hen, maar vervolgens alle 12 inkepingen het slot openen zou. Dat is onaanvaardbaar, dus Master Lock maakte de 11 nep inkepingen veel ondieper dat de echte inkeping, die manier ze niet open het slot, maar je blijven op hen steken zal als u de shackle en spin lift. Als je gepakt in een van deze valse inkepingen (nu knelpunten genoemd) kun je om de wijzerplaat heen en weer naar een klein bedrag, het bereik van de beweging is meestal 1 nummer of zo. Elk knelpunt heeft een begin en einde, vaak tussen de nummers van de wijzerplaat. Een knelpunt eruit zou kunnen zien 21,25-22.25. To get out of een knelpunt, je hoeft alleen te druk op de shackle vrij, zet een beetje, en dan zult u klaar zijn om te zoeken naar de volgende knelpunt.
Dus nu, als u de shackle en twist Lift, zal u vinden 12 knelpunten en zitten kundig voor schrijf wat nummers die knelpunten begin- en einddatum. Een van hen is de echte laatste cijfer en 11 van hen zijn nep. Jouw taak is om erachter te komen waar de echte is.
Ga een slot vinden en rechts naar beneden alle de heikele punten. Wanneer het wiel zit vast tussen getallen, gewoon guesstimate.25,.5,.75 iets in die aard. U hoeft niet te worden van de exacte, gewoon consistente.
Gedaan? Perfect, hieronder staan de knelpunten voor een slot had ik tot rond. Ik schrijf alleen het einde van het knelpunt.
0
3.2
6.5
10
13.1
16,5
20
23,8
26,6
30.1
33,25
36.75
Nogmaals, het ziet eruit als een heleboel nummers, maar er is een patroon verbergen. Dit is ook waar ik denk dat een heleboel andere tutorial op deze techniek-val plat. Vaak, zal u worden verteld dat 5 van deze knelpunten moet een geheel getal in het midden van hun knelpunt, 4 zal eindigen in hetzelfde nummer één is de oneven één uit en dat is uw laatste cijfer. Terwijl dat vaak waar is, is het niet de hele waarheid.
Maar eerst, de patronen. Elk slot krijgen 4 sets van 3 knelpunten. Een verzameling is 3 opeenvolgende knelpunten. U ziet dat de eerste 3 zijn 0, 3.2, 6.5. Dat is de eerste set. De volgende drie nummers zijn 10, 13.1, 16,5. Dat is de tweede set. De tweede reeks is de eerste set + 10. Hetzelfde geldt voor heikele punten 7-9 en 10-12. De meeste knelpunten in dezelfde groep (ie, 0, 10, 20, 30.1, een knelpunt uit elke verzameling) zijn precies 10 nummers van elkaar. De afwijkingen zijn wat wij zoeken. Kijkend naar de "0" groep, zijn ze allemaal vrijwel hetzelfde en 30.1 heeft iets meer geven dan de anderen in de groep. In de "3" groep (3.2 13.1, 23,8, 33,25) alle 4 nummers zijn een beetje anders, maar 23,8 opvalt tussen alle van hen. In de "6" groep (6.5 16,5, 26,6, 36.75) de laatste, 36.75 is de meest verschillend van alle van hen. Zo zijn uw mededingers voor het laatste cijfer 30, 23 en 36. Omdat het knelpunt op 23 de meest verschillend van de andere knelpunten in de groep was, betekent dat dat 23 is gonna be uw 3e cijfer.
YEEESSSSSSSSSSSSS!!! U hebt het gedaan! U hebt de man versloeg! U hebt veroverd die simpletons gevoel van veiligheid en je bent klaar om de wereld te bestormen! Nou, moet je nog steeds alle 100 combinaties proberen. Misschien probeer het nemen van de wereld door motregen in plaats daarvan.
Om te recapituleren, zal het 3e cijfer hoogstwaarschijnlijk het knelpunt dat meest verschilt van de anderen in de groep. Soms zul je twee getallen waarvan u denkt dat zou kunnen worden van het 3e cijfer, en u hoeft te maken van uw beste schatting en probeer een. Alsof dat nog niet het, probeer dan de andere. Je krijgt er.
Oh! Ik vergat bijna! Ik vertelde u dat er 64 mogelijke combinaties als je eenmaal het laatste nummer, niet 100. Er zijn bepaalde regels voor het uitzoeken in je hoofd, maar ik heb niet onthouden, dus je deze handige dandy calculator in een Excel-bestand krijgt. Dit is niet de mijne, het werd gemaakt door enkele van de prachtige mensen op Masterunlocked.com. Dat moet bezuinigen op uw probleemoplossend tijd.