Stap 4: Combinaties regels
0-4-8-12-16-20-24-28-32-36
2-6-10-14-18-22-26-30-34-38 blok 1
0-4-8-12-16-20-24-28-32-36
2-6-10-14-18-22-26-30-34-38
0-4-8-12-16-20-24-28-32-36 blok 2
2-6-10-14-18-22-26-30-34-38
1-5-9-13-17-21-25-29-33-37
3-7-11-15-19-23-27-31-35-39 blok 3
1-5-9-13-17-21-25-29-33-37
3-7-11-15-19-23-27-31-35-39
1-5-9-13-17-21-25-29-33-37 blok 4
3-7-11-15-19-23-27-31-35-39
Ah, genummerd!!!. Run! Oke, zal ik uitleggen wat deze blokken van getallen zijn boven. Hier is hoe het werkt, om een combinatie, u een blok kiezen, kies een nummer uit de eerste regel, één uit de 2e lijn, en één van de 3e en dat is een unieke mogelijke combinatie. Wat dat betekent is dat elke één cijfer in de combinatie zou een van de 40 op de wijzerplaat, maar als je eenmaal één cijfer weet, er geen 40 mogelijke cijfers voor elk van de andere cijfers zijn. Er zijn slechts 10 mogelijkheden voor elk. Dat waarschijnlijk niet zinvol te veel, dus ik neem u door middel van een voorbeeld.
Laten we zeggen dat voor sommige reden dat u weet het laatste cijfer voor de combo(19); vinden dat aantal in de laatste kolom van een van de blokken. In dit geval kijken we blok 4. Nu, heb je 10 mogelijk 1e cijfers, en dat zijn de getallen in de eerste regel van blok 4. De 10 mogelijke nummers voor het 2e cijfer zijn in regel twee. Dat betekent dat als het laatste cijfer 19 is, er slechts 100 (10 * 10 zijn) mogelijke combinaties die op 19 eindigen (eigenlijk, er zijn slechts 64, maar ik zal krijgen in dat later). Als je weet dat het 1e cijfer van één combinatie 12 is, je kijkt naar blok 1 en ziet u de 10 mogelijke nummers voor het 2e cijfer en de 10 mogelijke nummers voor het 3e cijfer.
Zinvol meer? Het basisidee is dat, als u één cijfer naar de combinatie weet, er zijn slechts 100 combinaties die uw slot kan hebben. Nu als je in een combinatie elke 10 seconden, duurt 16 minuten of zo om te proberen alle combinaties. Helft van de tijd krijg je de combinatie in 8 minuten. Dat is veel beter dan een week! Plus zijn er verschillende methoden om te zetten in combinaties sneller en bezuinigen op tijd. Zeker. Als je een spion en nodig te breken in een vak waarin een Master Lock had daarop, 16 minuten zou kunnen worden te lang om te gaan ongemerkt, maar als u gewoon wilt openen een van hen, is dat awesome tijd.
"Wait slechts één slot tweede Crackin '," kunt u theoretisch vragen. "Dat is geweldig als je weet dat één van de cijfers, maar hoe bent u verondersteld te doen als u niet alle cijfers weten?" Gewoon rustig naar beneden, I 'm gonna krijgen daartoe in de volgende stap. Alle dingen komen aan degenen die wachten. Behalve... wacht, Nee, absoluut niet. Ik zat te denken van bussen.
Ik weet dat dit is veel, maar dragen met mij. Als u de regels die bepalen van de mogelijke combinaties begrijpt kunt dan uiteindelijk u sporten de combo tot een sluis zonder het schrijven iets neer. ZO, verhuizen.
Als je de blokken van getallen boven kijkt, ziet u een paar dingen. Ten eerste, in een bepaald blok alle getallen zullen alle oneven of alle even. En als één cijfer in de combinatie oneven is, alles zal dus vreemd, en vice versa. Een ander ding die u zou kunnen opmerken is dat in elke lijn van nummers 4 wordt toegevoegd aan elk getal om het volgende nummer. Krijg je deze gordels zoals 0-4-8-12... en zo verder. Deze gordels zijn altijd 10 nummers lang, lopen ze door 4, en zij kunnen pas op 0,1,2, of 3.
Er zijn slechts 4 verschillende riemen van 10 die je kunt hebben.
0-4-8-12-16-20-24-28-32-36
1-5-9-13-17-21-25-29-33-37
2-6-10-14-18-22-26-30-34-38
3-7-11-15-19-23-27-31-35-39
I 'm gonna naam deze gordels, riem 0, riem 1 riem, en 2 riem 3. Creatief, dat ik weet.
Terugblik op de blokken aan de bovenkant van de pagina u kunt zien dat elk blok begint en met de dezelfde gordel eindigt. Blok 1 begint en eindigt met riem 0. Tussen daar is riem 2, en riem 2 is gewoon 0 riem, maar alles wordt verlegd door 2.
Blok 3 begint en eindigt met riem 2. Daar ligt gordel 0, die riem 2 verschoven door 2 is.
Bent u begint te zien de patroon? Hier, ik zal laten zien hoe je deze kennis zou gebruiken om op te schrijven alle combinaties als je het laatste cijfer ontdekt, en leert u een methode om erachter te komen het laatste cijfer.
DUS erachter je komen dat het laatste cijfer 8. U wilt weten welke riem die u voor uw 1e cijfer gebruikt en wat belt u zitten using voor uw 2e cijfer. U weet dat de 1e cijfer gordel hetzelfde als de 3e cijfer belt, is zodat u de riem die 8 bevat vinden. Dat gebeurt als de gordel 0. U weet dat de riem voor het 2e cijfer is de eerste belt maar verschoven overgenomen door twee, in dit geval riem 2. Om te recapituleren alles, weet u het 3e cijfer 8, het 1e cijfer is één van de nummers in de riem 0, en het 2e cijfer in riem 2.
Als u op papier schrijft terwijl u de vergrendeling oplossen, zou ik opschrijven riem 0 en 2 uitzien...
0-4-8-12-16-20-24-28-32-36
2-6-10-14-18-22-26-30-34-38
Vervolgens doorloop ze allemaal, 0-2-8, 0-6-8, 0-10-8... en zo verder.
Als niets van dat logisch, is het oke. Je kunt nog openen Master sluizen; Ik zal gewoon ongelooflijk ontgoocheld in u en nooit echt hou van je.