Stap 3: Computer vison
Voor de camera volgen die ik moest kiezen tussen twee verschillende benaderingen.
1. camera ray casting voor het scannen van de omringende ruimte voor het berekenen van de positie van elke kleur en de vectoren die verwijzen naar elke mirror.
Deze oplossing een veel computerprogrammering visie vereisen en zou al geruime tijd aan opstelling telkens wanneer het wordt geplaatst in een nieuwe omgeving. De machine zelf moet perfect te kunnen inspelen op een absolute coördinaat in de ruimte worden gekalibreerd.
2. het plaatsen van een camera voor de spiegel en het nummer elk spiegel zelf om te controleren de kleur het vertoont. Dit is een veel eenvoudigere oplossing, want er geen noodzaak voor complexe wiskundige berekeningen is. Het nadeel is dat elke mirror nodig voor het scannen van alle beschikbare kleuren door de spiegel te verplaatsen naar elke mogelijke hoek.
Ik besloot te gaan voor oplossing 2 omdat het past bij mijn behoeften voor deze installatie veel beter en moeten minder programmering uur. Eenvoudig is vaak beter. De mechanische resolutie van de spiegels kunnen ook niet verwijzen naar elke positie in de ruimte, wat zou betekenen dat de beschikbare kleuren omvormingsoplossing 1 moet worden opgelost door de toegankelijkheid van de spiegel.