Stap 9: simulaties
Hier zijn een paar simulaties over hoe een afbeelding gegenereerd door deze machine in een bepaalde ruimte eruit zou kunnen zien.
Verkenningen
Met deze installatie zijn er verschillende mogelijke verkenningen te maken van het dialoogvenster object en haar omgeving. In de volgende paragrafen zullen deze verkenningen kort worden toegelicht.
Borges
Jorge Luis Borges was een Argentijns schrijver en dichter die schreef het verhaal over de bibliotheek van Babel. Elk van haar boeken bestaat uit 410 pagina's en heeft een andere combinatie van letters. Met dit concept de bibliotheek bevatten elk boek dat ooit geschreven en dat zal worden geschreven, maar de meeste boeken zijn onzin.
Als u denkt over dit idee in samenhang met kleur op zoek naar spiegels bevat elke ruimte elke afbeelding. De kleuren hoeft te worden samengesteld naar de gewenste afbeelding door heroriëntering van de aanblik. Zeker niet elke omgeving bevat elke kleur, maar deze beperking kunt een interessante dialoog tussen beeld en ruimte sinds de machine moet beslissen zelf die de dichtstbijzijnde kleur op de gewenste dia is.
milieu
Dit concept werkt met een afbeelding zo goed, maar in plaats van de afbeelding wijzigt de installatie toont het zelfde beeld in verschillende omgevingen. Een afbeelding die bestaat uit de kleuren in een workshop zal produceren een volledig verschillende visuele manifestatie in vergelijking met een bos of een galerie.
wederopbouw
Er zijn kunstwerken zoals de Nike van Samothrake, die eens werd verwoest en hebben gerenoveerd. Tot nu toe ontbreekt ze nog haar armen en het hoofd.
Plaatsen van de installatie voor het statuut kan het reconstrueren van de ontbrekende delen door het oppakken van de kleuren van het en proberen te imaging hoe de complet Nike eruit zou kunnen zien.
Dit idee kan ook overgebracht naar andere vernietigde kunstwerken of gebouwen. De installatie kon halen kleuren van de resten te willen reconstrueren van een beeld van hen.
Kleur
In deze experimentele exploratie probeert de maschine gewoon weer te geven van een kleur. Door de beperking tot het kleurenpalet van de omringende ruimte en de mechanische resolutie van de spiegel-beweging wordt deze eenvoudige taak moeilijk. De machine heeft om te beslissen welke van de beschikbare kleuren zijn het dichtst bij de gewenste dia. Aangezien niet elke spiegel kunt aanpassen begint de hoek naar de dezelfde kleur ter plaatse de spiegels om weer te geven van een variatie bijvoorbeeld van alle verschillende soorten rood die beschikbaar zijn.
proces
In dit laatste en meest open idee krijgt de maschine veel meer vrijheid in zijn besluiten. De machine kan bijvoorbeeld de afbeeldingskleuren herstructureren door wat het in de omgeving te vinden. Dit idee een kwestie Ralf Baecker reeds gevraagd in een paar van zijn kunstwerken: over wat doet een droom machine?