Stap 8: De Software deel II: iets proberen!
Ik begon met het ontwerpen van de skybox in Gimp (GNU Image Manipulation Program - het is gratis! Probeer het!) met behulp van deze tutorial:
http://www.gimpusers.com/tutorials/Starfield-tutorial
Vervolgens draaide ik het in een skybox cubemapped doordat het naadloze met behulp van deze tutorial:
http://www.YouTube.com/watch?v=G1LAKJpTehc
Eerst dacht ik dat ik zou gewoon hangen de planeten in een statische locatie, met de zon in het midden van het universum, maar het blijkt dat met Irrlicht, was het zeer eenvoudig om te maken van de planeten, en dat die planeten cirkel van de zon. Het was ook makkelijk te maken van manen, die manen toewijzen aan een planeet, zodat zij zou de baan van de planeet. Natuurlijk, is het veel sneller dan real-time, in die zin dat het alleen duurt ongeveer een minuut voor de aarde volledig baan rond de zon. Om te zien hoe ik deed dit, ga naar het einde van dit instructable en ik zal bieden de source-code die in de definitieve versie van het spel blijft.
Hoe zit deze planeet texturen? DIE niet de mijne. Met permissie, ik gebruikte de versies van de 'Free to Download' van James Hastings-Trew de planeet texturen, en ze zijn geweldig. Hij had zelfs een paar maan vormen en texturen (Phobos en Deimos) die ik heb gesteld in een baan rond Mars. Kunt u die hier. Voor de rest van de manen gefabriceerd ik imaginaire texturen met behulp van LunarCell door FlamingPear software. Dit is een plugin voor Photoshop of Gimp (im ' using gimp) die u toelaat om het maken van denkbeeldige planeet en maan texturen gebaseerd op kenmerken en factoren die u kiest. Er is een volledige versie, maar ik mijzelf aan de tijd beperkte demo beperkt.