Stap 10: De animatie
Nu heb ik een zonnestelsel, ik moet sommige animatie in mijn spel. Ik niet hoeft te animeren het ruimteschip sinds, Nou, je zit in het, maar ik hoef u sommige balken, rook voor de raketten, geloofwaardig raket vlucht, een manier om te draaien en verplaatsen van de aanvallende buitenaardse ruimteschepen en een manier om te animeren hun schoten op je laser. Blijkt dat het spinnen is eenvoudig, maar de rest is mooi wiskunde intensieve. Zelfs de camera zelf is een donder te bewegen, omdat je de camera beweegt moet wanneer u verplaatsen, maar u verplaatsen van de doelstelling die de camera kijkt moet te veranderen je beeldhoek. Dit alles is bereikt met vector gebaseerd math. Merk op dat alle van de broncode, kunst, modellen en inhoud beschikbaar uit svn (de verwijzing op de laatste pagina zijn)Dus hoe werkt de animatie? Hoe zit dat mooi hyperspace flare wanneer buitenaardse schepen zijn kromtrekken? En die animatie explosies en elektrische kogels? Elk van deze worden gedaan met een geanimeerde billboard. U laadt een serie foto's (doorgaans in een indeling die transparantie ondersteunt) en vertellen van de engine hoe snel ze doorlopen. De billboard zal altijd gericht op u, dus het is zeer eenvoudig te maken van het object of de gebeurtenis lijken in plaats van 2D, 3D, zelfs als u wilt verplaatsen.