Stap 4: Code uitleg
Dus is hier wat er gaande is in de code. Eerst nemen we alle bibliotheken moeten we dit programma uit te voeren. De JUGL-bibliotheek bevat de functie vereist voor het trekken van de cirkel, terwijl de JUGL_SSD1306_128x64 library is gebruikt voor het initialiseren van het scherm. Deze laatste bibliotheek bevat ook de functies van het "DrawPoint" en "Flush" voor elk van de pixels van de cirkel te tekenen en weergeven op het scherm. De draad van de SPI en bibliotheken worden gebruikt om te communiceren met apparaten via SPI of I2C. In dit geval gebruiken we I2C communicatie. Aangezien de bibliotheek veel stuurprogramma's ondersteunt, is het nodig om op te geven die we gebruiken. Lijn 6 verzorgt dit door te geven dat we stuurprogramma SSD1306 op een scherm van 128 x 64 gebruiken zullen. Hieronder zijn de andere stuurprogramma's die deze bibliotheek ondersteunt:
- EPD 2.0
- EPD 1,44
- EPD 2.7
- PCF8833
- KS0107
In het volgende deel van de code, wij van de Arduino analoge ingangen A3 en A2 toewijzen aan de x en y pinnen van de sensor, respectievelijk. Wij definiëren ook de variabelen die we gaan gebruiken en een array om dat de x- en y coördineren (oorsprong van de bal) maken. Vervolgens maken we een voorwaartse verklaring van de functies die we zullen gebruiken in dit programma.
Vervolgens gaan we tot het setup-gedeelte van de code. We maken hier, een verwijzing naar het stuurprogramma die wij gebruiken. Op basis van de verwijzing, we initialiseren van het scherm, en krijgen de breedte en hoogte. Tenslotte vragen wij de functie, "Circle." Deze functie wist het scherm en de straal en de oorsprong van onze bal ingesteld. We gebruiken de functies "FillCircle" en "Flush" uit onze bibliotheek te trekken van de bal en weer te geven. Dit genereert een bal op de bodem verlaten hoek van onze scherm met een straal van 5 pixels en een oorsprong op (5,5).