Stap 8: Tekening, opslaan en delen van de volumetrische afbeeldingen (zonder programmeren)
Soms zweven code niet mijn boot. Puntkomma's zijn leuk, maar wanneer het gevoel me raakt, ik heb om te gaan freehand, weet je dat? Gelukkig volumetrische fans zijn het maken van de juiste tool, genaamd een voxel editor, waarmee ik tekenen in een volume, laag voor laag.
Schreven we onze eigen voxel editor voor LED kubussen (het heet Ruimte schilder, en het is een van de voorbeelden opgenomen met de Processing library). Ruimte schilder, die elke laag in de kubus wordt weergegeven als een twee-dimensionale 8 x 8 raster, vormt die een vlak langs de X-Z-assen. U verplaatst binnen het raster, instellen van de kleur van de ruimten in het raster te trekken in die laag. U verplaatsen tussen lagen te verplaatsen langs de Y-as van de kubus.
Soms, wil ik mijn tekeningen opslaan voor later, dus we een bestandsindeling voor volumetrische gegevens wel de indeling van de L3D genoemd ontwikkelden. Voor iedereen die geïnteresseerd is zijn de details van het formaat hier beschikbaar. Ruimte schilder heeft de mogelijkheid om opslaan of laden van tekeningen.
We willen graag uitbreiden van deze indeling als u wilt opnemen van de volumetrische animaties. Als iemand geïnteresseerd is in samenwerking met ons hierover, een spleet nemen en stuur ons een pull-aanvraag op github.