Stap 2: Start de TTT-klasse
Voordat we code kan worden uitgevoerd op onze TTT-object maken kunnen, moeten we een werkende TTT-object te maken. Aangezien een TTT-object representatief voor een partijtje Tic-Tac-Toe is, moet het twee variabelen bevatten. Hieronder staan de lidvariabelen die moeten worden geplaatst in de klasse van de TTT gevolgd door beschrijvingen van waarom ze nodig zijn.
privé char [] [] bestuur;
Deze variabele is een 2D array van karakters die vertegenwoordiger van de Raad van de drie-door-drie van een spel van Tic-Tac-Toe. Het zal de staat van het spel binnenkant van de TTT-object op een bepaald moment.
privé char currentPlayerMark;
Deze variabele zal bevatten ofwel een 'x' of een ' o ', die aangeeft van welke speler olMeeting wordt op een gegeven punt van tijd. De methoden van de klasse van de TTT zal dit als markering van het bord gebruiken om te bepalen welke soort merk zal worden geplaatst.