Stap 3: Initialiseren methode Prototypes in de TTT-klasse
Het volgende is een algemene definitie van het programma. Hieronder staan alle headers methode voor de methoden die de binnenkant van de TTT-klasse behoren. Deze methoden zullen handelen van de variabelen van de TTT-klasse om het spel van Tic-Tac-Toe veranderlijk. Ieder heeft een korte beschrijving van wat de methode eronder zal doen. Deze gedragingen zijn noodzakelijk voor het afspelen van een volledig spel van Tic-Tac-Toe.
openbare TTT()
Dit is de constructor. Het is verantwoordelijk voor het waarborgen van dat de Raad van bestuur naar behoren wordt geïnitialiseerd en voor het voorbereiden die de eerste speler zal zijn.
public void initializeBoard()
Deze methode zal de Raad van bestuur variabele initialiseren, zodanig dat alle "slots" leeg zijn.
public void printBoard()
Deze methode wordt de Tic-Tac-Toe boord naar de standaarduitvoer afgedrukt.
openbare Booleaanse isBoardFull()
Deze methode wordt gecontroleerd of het bord vol is. Het retourneert true als het bord vol is en een valse anders.
openbare Booleaanse checkForWin()
Deze methode zal controleren om te zien of een speler heeft gewonnen, en zo ja, waar wordt geretourneerd.
privé Booleaanse checkRowsForWin()
Deze methode zal specifiek controleren de rijen voor een overwinning.
privé Booleaanse checkColumnsForWin()
Deze methode zal specifiek controleren de kolommen voor een overwinning.
privé Booleaanse checkDiagonalsForWin()
Deze methode zal specifiek controleren de diagonalen voor een overwinning.
privé Booleaanse checkRowCol (char c1, c2 char char c3)
Deze methode controleert de drie opgegeven tekens genomen om te zien of alle drie hetzelfde 'x' of ' o ' brief. Als dat zo is, wordt waar geretourneerd.
Opmerking: als u methode stubs voor alle headers methode in uw klas TTT code, uw compiler zal waarschijnlijk u informeren dat uw code fouten heeft. Dit is normaal. De compiler is gewoon verwacht voor een waarde moet worden geretourneerd voor alle niet-void methoden.