Stap 18: afwerking
De actie heeft dichter aangepast worden aan de piano dan op de Bank, maar het gaat om dezelfde dingen. De toetsen kunnen moeten opnieuw genivelleerd in de piano, en sinds mijn keyblocks heb ik aan de externe sleutels shim zoals Braid wit beschrijft niet hebben, en als de hoogte van de veranderingen van de sleutels de verloren beweging kan worden gereset, ook. De hamers zal moeten worden gespreid perfect met de snaren, en eventueel squared up, die wordt gedaan door verwarming van de schacht kort met een aansteker en draaien van de hamer, zodat het is recht. Laat-off kan worden aangepast nauwkeurig afgemeten tegen de snaren, maar dan moet de backchecks worden aangepast met de actie verwijderd.
Als de actie klaar is kunnen de hamers worden geuit om make-up voor eventuele verschillen van de notitie om de notitie in vering, hardheid of gewicht zodat ze niet anders dan hun buren klinken. Behendig uiten kan een piano maker een blijvende reputatie, maar Wolfenden gewaarschuwd dat het teleurstellender dan elk ander deel van de handel kan zijn. Vlecht wit beschreven dat sinds vilt werd gebruikt voor hamer bekledingen uiten is gedaan met behulp van needles te manipuleren van de compressie en de spanning, maar mijn hamers zijn gemaakt met verschillende lagen en een buitenste laag van nieuwe leer zal hebben, zodat ik niet zou kunnen gebruiken de needling technieken Nalder beschreven. Wellicht gemakkelijker te harden ze zonder de verslechtering die ze van strijken beschrijven (of anders door lakken), echter met behulp van verschillende diktes en spanningen in de leer.
Ik denk tenminste in oude fabrieken finishers waren de meesten ervaren en geschoolde arbeidskrachten, en soms zij ondertekend of met een stempel van hun naam op de top van een van de sleutels, maar in kleine letters en ergens niet zichtbaar wanneer de piano alle assembed is. Piano fabrikanten zijn meestal niet zo ingetogen hoewel de speler meestal alleen heeft om te zien de naam in een paar voorspelbare plaatsen.