Stap 4: Programmeren de code voor de Mouse-Driven-GUI.
Nu is het tijd om te schrijven van de code voor de muis-driven GUI blok. Het is belangrijk om te begrijpen in deze stap, in tegenstelling tot alles wat die we tot nu toe hebben gedaan coridinates zullen eerst X ingevoerd, dan is Y, die achteruit uit hoe we hebben gedaan het. We beginnen onze klikbare zones op het eerste teken van de optie, en eindigt het bij X = 53 van de lijn.
De opdracht die we gebruiken om dit te doen is rem Mousecmd. De syntaxis voor elk blok (die vertegenwoordigt één optie), is (X, Y) van het begin van de klikbare zone, dan (X, Y) van het einde van de klikbare zone. De vier nummers voor elk blok worden gescheiden door komma's, en elk blok wordt gescheiden door een spatie. De tolk toegewezen elk blok een nummer, waar zal het eerste blok 1, het tweede blok 2, enzovoort.
Wanneer het programma wordt uitgevoerd, worden te klikken van de muis op een willekeurig punt binnen het bereik van coördinaten het bloknummer die is geklikt opgeslagen als de variabele % resultaat. We gebruiken een "als" verklaring voor het uitvoeren van een sub-programma van onze keuze. De einddatum gaan-aan instructie wordt gevuld wanneer geen van de "als" verklaringen waar zijn. Ons voorbeeld gaat als volgt:
rem MouseCmd 32,10,53,10 32,14,53,14 32,18,53,18
Als % resulteren % == 1 goto test
Als % resulteren % == 2 goto belasting
Als % resulteren % == 3 goto einde
goto eror
Wij vervolgens schrijven de code voor elk van de vier subs. We moeten gebruik maken van de dubbele punt (:) te verklaren de sub, maar niet te noemen in een expressie 'go-to'. Wij volgt als:
: testen
CLS
rem PrintBoxAt 5 9 18 64 2
rem wachten 200
rem PrintColorAt het MENU TEST werkte! 13 27 15 0
rem LocateAt 25 1
rem wachten 200
pauze
goto belasting
En we vervolgens de code schrijven voor de resterende subs op soortgelijke manier als bij een reguliere Batch-bestand, de geavanceerde commando's als passend te integreren van de code.