Stap 2: Schrijf de Code voor de grafische (deel 1)
In de eerste plaats een woord over de vliegtuig-notatie voor de afbeeldingen. Van de compiler interface, en de opdrachten gebruiken de structuur van het aanwijzen van Y, X (hoewel soms zij zullen worden besteld X, Y voor bepaalde opdrachten.) "X" betekent de horizontale as, van links naar rechts, die waarde mei variëren van 1 (uiterst links) tot 80 (uiterst rechts). De "Y"-as de verticale as is, en heeft een waarde van 1 tot en met 25. (De limieten van de waarden aanpassen aan de meerderheid van functionele doeleinden, en tenzij je probeert te gebruiken speciale graphics, het is over het algemeen niet nodig verder te gaan dan deze waarden.)
Dus zal het punt in de linker bovenhoek van het uitvoerbare bestand van venster Y = 1 en X = 1, en de onderst-juiste zullen Y = 25 en X = 80. Wij scheiden in het algemeen de twee getallen met een spatie, behalve wanneer de waarden in blokken, waarin de waarden worden gescheiden door comas en de blokken worden gescheiden door de ruimte te verklaren.
Ook in dit programma fungeert de opdracht rem beide als de standaard Opmerking opdracht (waaruit blijkt groen in de compiler) zoals in de reguliere batch-codering, maar ook functies als de begin-tag van een geavanceerde commando, die beurt blauw bij een goede vorm en rood wanneer er onjuiste syntaxis. Allermeest naar de opdrachten die we zullen gebruiken, zullen opdrachten worden gevorderd. Net als een regelmatige batch-bestand bevat elke regel een nieuwe opdracht, en het proces van de opdrachten van boven naar beneden, behalve waar we sub programma blokken in dienst.
SO nu zullen we ernaar. We zullen beginnen met onze echo uitgeschakeld en onze scherm uitgeschakeld,. Als we voor een regelmatige batch-bestand zouden. W hebben ook verklaard van 'laden' als een sub blok. De opdrachten zijn:
uitschakelen
: laden
CLS