Stap 6: Programmeren van de Arduino - verklaren de variabelen en de servo 's
OK, zodat alle fysieke stappen zijn voltooid, is nu het tijd om te vertellen van de Arduino wat te doen met alle van de hardware die we hebben aangesloten op het.
Wanneer u het programma eerst te kijken het is een beetje eng, maar als we in de belangrijke delen breken, is het gemakkelijk om te zien wat er gaande is. Samen te vatten wat we fysiek hebt geïnstalleerd. We hebben 3 paar drukknoppen, elk paar is verantwoordelijk voor het beheersen van een servomotor, dus onze code is in principe gonna zelf 3 keer herhalen.
Neem een blik bij de code die aangevende servo objecten hanteert eerste:
#include < Servo.h >
Servo myservo; maken van servo-object om te bepalen van een servo
Servo myservo2;
Servo myservo3;
De code brengt eerst in de Servo.h bibliotheek zodat het servo's kan verwerken. Dan wij de namen van de objecten van de drie servo we gebruiken verklaren zullen voor het beheren van onze servomotoren, in ons geval de namen van de servo-objecten zijn myservo, myservo2 en myservo3.
Vervolgens hebben we naar sommige variabelen declareren we zullen verderop in de code gebruiken voor het opslaan van de positie van de servomotor:
int pos = 85; variabele voor het opslaan van de servo de uitgangspositie
int pos2 = 85;
int pos3 = 85;
Hier zijn we het declareren van de variabelen die de positie van de servo zullen behandelen en we zijn ook hun waarde bij het opstarten tot en met 85 (halverwege tussen 5 en 175, die de positie van de servo zullen centrum)
Vervolgens declareren we 3 variabelen, maxDeg, minDeg en verkeer.
Deze zal worden gebruikt om te beperken van het bereik van de beweging van de servo en hopelijk stoppen krijgen beschadigd. Kijk in de data sheet voor uw servo en moet je vinden wat de grenzen zijn voor uw hardware, dan kunt u de waarden aanpassen aan uw specifieke motor.
Const int maxDeg = 165; verkleint u het maximale bereik van de servo's beweging naar 165
Const int minDeg = 5; beperkt de minimale afstand van de servo's verkeer tot en met 5
Const int verkeer = 2; het bedrag moet worden verplaatst van de servo bij de knop wordt ingedrukt. Waarde kan worden gewijzigd.
Met dat gedaan, moet we nu verklaren twee variabelen, leftPin en rightPin, die zal vertellen de Arduino waar vindt u de ingangen van het signaal van de drukknop switches:
Const int leftPin = 2; de Arduino vertelt de locatie van de monitorsignaalkabel aan te sluiten uit de switch
Const int rightPin = 3;
Dan doen wij hetzelfde voor de andere 2 paren van drukknop switches:
Const int leftPin2 = 4;
Const int rightPin2 = 5;
Const int leftPin3 = 6;
Const int rightPin3 = 7;
Nu we de Arduino waar het signaal uitgang vertellen van zich de servo's bevinden:
Const int outputPin = 8; de Arduino vertelt de locatie van de monitorsignaalkabel aan te sluiten aan de servo
Const int outputPin2 = 9;
Const int outputPin3 = 10;
Tenslotte verklaren wij variabelen die zal omgaan met de Staten van de push pin schakelopties, wanneer ze worden ingedrukt of knopstatus. We beginnen door te verklaren ze allemaal als ongeperst of 0:
int leftPressed = 0; variabelen die we gebruiken zullen om informatie over de schakeloptie-Staten te houden
int rightPressed = 0;
int leftPressed2 = 0;
int rightPressed2 = 0;
int leftPressed3 = 0;
int rightPressed3 = 0;
Met dit gedaan, zijn we nu klaar om in te stellen van de pinnen op de Arduino, die wordt behandeld in de volgende stap.