Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag. (4 / 5 stap)

Stap 4: Het begint allemaal met een stip


Is het tijd om in het water bij wijze van spreken en leren hoe te manipuleren van de SLAK en leren een beetje Spin langs de weg.

Open de Propeller Tool en typ het volgende programma:
(Terwijl u CON, OBJ en PUB typt de achtergrondkleuren verandert.)

Programmering opmerkingen voor TV-gebruikers:
Als u de TV-versie van SLUG gebruikt, wijzigen in de tv.start(ColorMode) gewoon tv.start.  
Ook wijzigen tv: "slug_vga_renderer" te tv: "slug_tv_renderer".

De opmerkingen van de programmering voor VGA-gebruikers:
Als u gebruikmaakt van de een niet VGAplus256 circuit of een standaard Parallax VGA-circuit,
Gebruik de oorspronkelijke stuurprogramma voor de SLAK (de tweede verwijzing in SLUG in hoofdstuk 1).  Veranderen van tv.start(ColorMode) naar tv.start.

Zodra u alles hebt getypt, het programma in dezelfde map opslaan u het archief van de witruimte rond de pagina als u wilt, drukt u op F10 voor het verzenden van het programma aan uw Propeller uitgepakt.   Als alles was correct hebt getypt, moet u één blok in het midden van het scherm.

Laten we breken het programma in begrijpelijk delen...

Ik zal stapte in de diepte over de werking van elke sectie in het volgende hoofdstuk, maar voor nu zullen we gewoon kijken snel wat u zojuist hebt ingevoerd.

CON is de configuratiesectie van ons programma.   We hebt de variabele ColorMode om te kiezen tussen 256 kleuren VGA-modus (1) en 64 kleur VGA (2) ingesteld.  Instellingen die zijn opgericht in de CON -sectie van een programma blijven constant in het hele programma.

OBJ is het object gedeelte van ons programma.   Hier kunnen we noemen op kant-en-klare programma's (code/objecten) en omvatten ze voor gebruik in ons programma.  We hebben in het object "Propeller" genoemd en verklaard zijn naam aan het systeemworden.   We hebben ook in het "slug_vga_rendering" object genoemd en verklaard is de naam van de tv.

PUB definieert een programmafunctie van "openbare.  In dit geval we deze PUB, "Main" genoemd.   Dit is naar het begin van onze werkelijke programma geworden nadat we de "constant" variabelen gedefinieerd in CON, en wat extra code in OBJect verzocht.

Al dat werk en we iets interessants nog niet hebt gedaan!   Wachten tot het!  We zijn nu in de good stuff!

systeem. Clock(80_000_000) definieert de snelheid dit programma op onze Raad van bestuur van de Propeller draaien zal.   Meeste Propeller configuraties uitvoeren met een snelheid van 80Mhz, die door het systeem zijn aangewezen. Klok elke keer dat we het programma uitvoert.   Dit is een van die opdrachten dat zal ik u mijn woord te geloven voor nu gewoon vragen.

TV.Start(ColorMode) begint de SLUG rendering code met behulp van de instelling waarin CON.

tv. CLS(0) wist het scherm met behulp van de kleur 0 (zwart).

TV.plot(64,45,43) percelen één blok op het scherm op locatie 64,45 (x, y locatie) en in kleur 43.

Dingen om te proberen!!  Leren door experimenteren!

1)
Vergeet niet dat de bestuurder is 128 blokken over het scherm.   64 is in het midden tussen de zijkanten van het rechter- en zijkant van het scherm.
Er zijn ook 96 blokken tussen de bovenkant van het scherm en de onderkant van het scherm.  45 is weer in het midden.
Wijzig deze nummers en opnieuw uitvoeren van het programma met behulp van F10.

2)
Afhankelijk van welke weergave stuurprogramma gebruikt u (TV, VGA-64 of VGA-256) hebt u toegang tot 64 of 255 kleuren.
Probeer te veranderen de 0 in de tv. CLS lijn of de 43 in de tv.plot-lijn om kleuren te veranderen.

3)
Probeer het toevoegen van een andere opdracht van de tv.plot rechts onder het dat u al in het programma.   De x-, y- en kleuren wijzigen

Gerelateerde Artikelen

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Welkom bij de tweede van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: Gamecontrollers hoofdstuk 2Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en vid
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 3 Lightcycles

Welkom bij de derde van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 3 LightcyclesDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video ga
Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

Het creëren van uw eerste spel: Part 1: karakter oprichting en verkeer

In dit Instructable, wij zal kijken naar het creëren van een eenvoudig spel met Flash Professional 8. Dit is het eerste deel van veel en elke keer, we zullen maken het spel meer en meer complex. Ik zal ervoor zorgen dat u elk onderdeel volledig begri
Het creëren van een online winkel in 7 dagen

Het creëren van een online winkel in 7 dagen

Het klinkt zo makkelijk. U ziet de verhalen over kinderen, direct van de middelbare school, het opzetten van de multi-miljoen dollar online winkels. De pers technologie maken het geluid zo eenvoudig als het klikken op je vingers. Echter, mijn ervarin
Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

dit documenten het proces van het creëren van een 'bush mes' van schroot staal en hout, tot het eindproduct. Het doel was om te produceren een nuttig hulpmiddel voor een van mijn favoriete pass-tijden, wild kamperen. Het werd ontworpen om te voldoen
Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

dit instructable beschrijft het proces om te maken van aangepaste glazen bolletjes met een propaan-fakkel gevolgd door het creëren van een aangepaste Chinese knoop-onderdeel dat houdt de kralen en voltooit het stuk van juwelen.  Het wordt veronderste
Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Ik wilde dit Instructable maken voor iedereen die eigenaar is van een python tapijt of iedereen die overweegt het bezit van dergelijke een geweldig dier. Ik wilde mijn kennis van de veehouderij en mijn passie voor reptielen delen met mensen. Ik heb Z
Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

Het creëren van een Home Media Streaming Center met Ubuntu

laten we eerlijk zijn. Schijven zijn een ding van het verleden, en externe harde schijven zijn omvangrijk en lastig. Met deze gids, zal ik u tonen hoe maak je een Home Media Center, geschikt voor streaming films en muziek rechtstreeks naar je PC. Het
Het creëren van Armor met Worbla

Het creëren van Armor met Worbla

Worbla de Finest is een materiaal dat is het raken van de wereld door onweer! Gemakkelijk gemanipuleerd, warmte geactiveerd en zo hard als plastic wanneer cool - er is weinig anders in deze wereld die voldoet aan de bruikbaarheid. Voor dit project, z
Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor Facebook

Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor Facebook

Het creëren van grotere YouTube miniaturen voor FacebookHet is zo frustrerend wanneer u uw YouTube-video op facebook boekt en ze gewoon niet weergegeven zoals u dat wilt.De ergste bit is wanneer iemand wil dit bericht weergeven op een mobiel apparaat
Het creëren van een kartonnen boei!

Het creëren van een kartonnen boei!

De mariene thematische kostuum-project was toegewezen door onze school, en geïnspireerd door het thema "Going Green".  De instructies waren het maken van een kostuum met behulp van enige karton.  Het kostuum kon geen tape, lijm of lijmen.  Het k
Het creëren van vaartuigen in Rhino

Het creëren van vaartuigen in Rhino

De ideeën die dit project begeleiden waren om 3D-objecten met behulp van technologie als een instrument voor schetsen en idee generatie te ontwerpen. Ik werkte samen met deze ideeën, naar de modellen brengen in 3-afmetingen door met behulp van lasers
Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Graffiti echter koel kan zijn, is afwijzend op door de man, dus als je besloten voor de weergave van uw illustratie openbaar of de saaie buurt sparren je moet doen in een manier die gemakkelijk, snel en eenvoudig. Dat is waar mijn uitvinding komt in
Het creëren van een tegenhanger van de 3D printbare Torus met Cinema4D en Zbrush

Het creëren van een tegenhanger van de 3D printbare Torus met Cinema4D en Zbrush

Hallo iedereen! Dit is mijn 1e ooit Instructable en ik ben opgewonden om te laten zien hoe je gemakkelijk een complexe geometrische shape genereren in Cinema4D, bewerken en op het beeldhouwen met Zbrush en hebben het klaar om af te drukken in een vor