Stap 1: Inleiding:
Het project dat u bent over te gaan is zeer uniek. Heb je ooit gespeeld BOP het? Want dat is wat u zal maken.
Dit sensationele elektronische spel kan worden geproduceerd met behulp van een uw eigen FPGA-board en verbeterde met sommige eenvoudige elektrische componenten. Dit is een echt cool project dat enige tijd en wat werk betreft. U hebt de optie voor het maken van de verschillende Bot het knop moties (bop, twist, hefboom, enz.). U kunt beide gebruiken de aan boord knoppen te vertegenwoordigen de verschillende moties, maar het spel meer als een Whack een mol wordt. Ian zelf de verschillende ontwerpresoluties van lego gemaakt. Maken die verschillende functionaliteiten is interessant en zeer uniek. Als deze FPGA Bop het recht berust, kan het erg leuk om te spelen. De meeste onderdelen die zijn gekoppeld aan het hoofdbestand zijn zeer nuttige programma's die kunnen worden gebruikt om elk project ernaast deze FPGA Bop. Voor ons, dit project was erg interessant en uitdagend, wij wensen hadden we een beetje meer tijd als we zeer waren dicht bij het afwerken. Het leerde ons veel over de integratie van de klok in eindige statuscomputers en verschillende modules. Globaal, het was zeer aangenaam en spannend project.
De onze eindresultaat van onze FPGA Bop het kan worden gezien op de voorpagina van onze Instructable.
Maken onze FPGA Bop ervan volgens de oorspronkelijke instellingen van een Bop het verhoogd aantal kwesties:
1. voice integratie. Het was moeilijk om de stem in het frame van de tijd we hadden nemen. Dus in plaats daarvan hebben we gebruikt aan boord van LEDs om weer te geven welke knop te drukken.
2. weergave-LEDs. Verlichting leidde eenmaal in een cyclus/wachttijd. Het kwam in gecompliceerde berekeningen om de LED op hoge eenmaal in de cyclus.
3. klokken integratie. Klokken zijn zeer complexe materie als toewijzen/uitzoeken de juiste klok voor een bepaalde module werd verwarrend geworden. Elke module had voor stormloop op één of ander soort klok.
4. externe knoppen. Steeds de knoppen verenigbaar zijn met de FPGA kost tijd, vooral omdat we waren niet voorbereid op mislabel en andere specificaties.
We kwamen echt dicht bij het maken van onze FPGA Bop het werk, maar die problemen hebben veroorzaakt de FPGA-board te gedragen niet volgens onze verwachtingen.
Hier zijn enkele aanbeveling/verbeteringen als u van plan bent op het nastreven van dit project:
⬧ Bekijk de eindige toestandsmachine voor verbetering.
⬧ Review Clk divisie programma's.
⬧ Label uw draden.
⬧ Zien als u hoog naar laag of laag naar hoog connectorengebruiken.
⬧ Start vroeg, dit project is zeer tijd belasten.