Stap 1: Modelleren van de hand
Toen de hand poseren, had ik een paar dingen in gedachten te houden. Uiteraard wilde ik al de vingertoppen te raken van de grond op hetzelfde niveau, zodat de kom zou rechtop staan. Ook moest ik nadenken over de manier waarop die ik uitlopend uit de vingers. De vingers die nodig is om zo breed basis mogelijk terwijl ook natuurlijke en comfortabele (Poser doet niets om te stoppen met je contorting van zijn modellen in groteske en onnatuurlijk posities, dus dit lastiger is dan u zou verwachten).
Een meer subtiele kwestie moest doen met hoe ik wist dat het model zou uiteindelijk worden gesneden dat wanneer ik hebt geëxporteerd naar 123D maken. Ik wist vanaf het begin dat ik deze schaal wilde gemaakt van radiale segmenten convergerende ergens rond de basis van de palm. Dit betekende dat ik plaats de vingers moest zodat zij alle ruwweg rechte naar buiten vanaf dezelfde plek wezen (zodat elke vinger een segment van triplex bevatten zou). Iedere belangrijke afwijking zou maken snijden het model niet onmogelijk. Dit is een uitstekend voorbeeld van hoe belangrijk het zijn kan om het hele ontwerpproces van een project visualiseren voordat je zelfs beginnen met modelleren.