Stap 4: Uw bestand rekening met Blender
Uw bestand uit Sculptris (obj met een pijlpictogram omlaag) exporteren en importeren dat obj in Blender (bestand > importeren > OBJ). Als je nieuw bij Blender bent, de kubus opstarten eerst verwijderen door met uw muis over het werkgebied, klap schrap, en klik op verwijderen op de kleine popup. Klik met de rechtermuisknop uw sculpt, en overschakelen naar de bewerkingsmodus (omcirkeld in mijn afbeelding). Klik op weergave en schakel naar rechts. Als uw model op alle oranje is (geselecteerde driehoeken) hit een op uw toetsenbord om Deselecteer alles (moet allemaal zwart). Nu gezicht Selecteer modus (kubus met een oranje gezicht in de rode cirkel aan de rechterkant) inschakelen en uitschakelen van de selectie beperken tot zichtbare (kubus met punten in de hoek in de zelfde cirkel). Nu hit b op uw toetsenbord om het te activeren selecteer. Klik met de linkermuisknop en houd start uw vak en vrij te geven aan het einde van uw vak. Hiermee geeft u alleen het gezicht van uw sculpt aan. Klik op weergave opnieuw, deze keer selecteren vooraanzicht. Klik U op uw toetsenbord en selecteer Project in weergave (grenzen).