Stap 1: Plan uw exploratie. Maak een ontwerp-traject.
Ik heb uiteengezet te bouwen Pixel met een idee. Ik wilde kunnen bouwen van een reeks van interactieve systemen sneller en met minder fysieke beperkingen.
Na het denken over dit idee voor een tijdje besefte ik dat Pixel voor algemene doeleinden, kunnen worden gebruikt om andere systemen, te bouwen en dat het moet kunnen bewegen met mij in de fysieke omgeving en handig voor het wijzigen van het systeem vanaf elke positie in het milieu. Met andere woorden, moet met behulp van de Pixel voelen meer als het gebruiken van gemeenschappelijke ambachtelijke materialen dan verbinden schakelingen of code te typen op een computer. Dit was een vertrek van de gebruikelijke manier van interactieve bouwsystemen, waarbij de programmering en de bouw van circuits uit de buurt van de materialen die worden gebruikt in het project en het scheiden van de context waarin het zal worden geïmplementeerd.
Om te helpen beperken het expansieve aantal mogelijke modellen, vond ik het nuttig om eerst de idealen die ten grondslag liggen aan mijn interesse in de bouw van Pixel overwegen dan bepalen van een klein aantal eigenschappen die ik wilde aanwezig zijn in het definitieve ontwerp.
Dit leidde tot de volgende ontwerpeigenschappen:
- Modulair. Er mag slechts één apparaat ontwerp.
- Er moet een enkele manier om snel aansluiten en uitwisselen van input- en output-onderdelen. Daarvoor trok ik inspiratie van mijn ervaringen met de MaKey MaKey. Steken met het idee van het interne ontwerp, besloten heb ik om een enkele ingang en een uitgang toevoegen aan elke module.
- Een willekeurig aantal modules moet bruikbaar en ze draadloos met elkaar moeten communiceren.
Ik was niet precies zeker hoe Pixel eruit zou komen te zien wanneer ik begonnen met de bouw van vroege prototypes. Nochtans, kon ik te schetsen een paar ontwerpen op basis van deze eigenschappen.