Erkenning van de toespraak van de animatronic Talking boom - deel 2 - (5 / 8 stap)

Stap 5:


Nu dat we onze structuur herkennen van aantal woorden en de commandostructuren hebben, we kunnen beginnen met het maken van enkele functies die hem dynamisch wordt geanimeerd.

Laat begin met enkele eenvoudige dynamische informatie, de tijd en de dag.

Ten eerste commentaar uit of verwijder de regel...

Respond(s);

van de if-instructie in uw lus functie. Wil het uit gewoon fragment wordt voorafgegaan met "/ /", als dit...

//Respond(s);

We willen niet echt om een papegaai, maar eerder een boom die een beetje slim lijkt.

De regels die vet aan uw lus functie zijn toevoegen.

VOID draw() {}

Als (voce. SpeechInterface.getRecognizerQueueSize() > 0) {//if voce herkent iets gezegd zijnde
String s = voce. SpeechInterface.popRecognizedString();      de tekenreeks die voce toewijzen aan de variabele s gehoord
println ("je zei:" + s);                          afdrukken wat hoorde het venster Foutopsporing.
respond(s);
als (s.equals ("boom hoe laat is het")) {}
getTime ();


}
Als (s.equals ("boom welke dag is het")) {}
whatDay();

}

}

}

Wat dit doet is kijk na of de tekenreeks in s gelijk aan onze vergelijkingsreeksen is, en als het is, dan een oproep wordt gedaan om een functie genaamd getTime () of whatDay().

Scroll naar beneden naar de onderkant van uw schets en voeg de volgende getTime () functie, die krijgt de tijd, toewijzen aan een tekenreeksvariabele en vervolgens naar de functie van onze respond() sturen.

/ / Functie voor het verkrijgen van de tijd
VOID getTime () {}

int m = minute();  Waarden van 0 - 59
int h = uur();    Waarden van 0 - 23
Booleaanse dn = false;
Tekenreeks tijd;
String daynight = "Ay em";    A.M. wordt gelezen als een enkel woord ten aanzien van onze animatie-functie zodat we hier bedriegen.


if(h>12) {}
DN = true;
h = h - 12;

Daynight = "plassen em";  P.M. wordt gelezen als een enkel woord ten aanzien van onze animatie-functie zodat we hier bedriegen.
}
if(h==0) {}
h = 12;
}

if(m<10) {//if minuten minder dan tien, verwerken het natuurlijke geluid, wij niet zeggen 5 nul een pm
if(m==0) {}
tijd = "Het is nu" + h + daynight;      als minuten op nul alleen zeggen 5 pm
}
else {}
tijd = "Het is nu" + h + "! Oh "+ m + daynight;    anders laten we zeggen oh in plaats van nul
println(time);
}
}

else {//if minuten groter zijn dan tien zeg hen normaal
tijd = "het is nu" + h + "!" + m + daynight;
println(time);
}
Message = tijd;
respond(Message);
}

En laat nu voeg code te vragen welke dag het is zo goed.

Eerst zullen we een regel toevoegen aan de declaratiesectie van onze schets. Vergeet niet, dat is de code voor onze setup-functie, aan de bovenkant van de schets.

//gregorian agenda voor de bepaling van de dag
GregorianCalendar gcal = new GregorianCalendar();

Voeg de volgende functie naar de onderkant van uw schets.

//get de dag van de week
ongeldig whatDay() {}
int week = gcal.getActualMaximum(Calendar.DAY_OF_WEEK);

println ("dag van de week:" + week);

int eerst = gcal.getFirstDayOfWeek();

switch(First) {}
Case 1:
println("Sunday");
respond("Sunday");
breken;
Case 2:
println("Monday");
respond("Monday");
breken;
Case 3:
println("Tuesday");
respond("Tuesday");
breken;
Case 4:
println("Wednesday");
respond("Wednesday");
breken;
Case 5:
println("Thrusday");
respond("Thursday");
breken;
Case 6:
println("Friday");
respond("Friday");
breken;
Case 7:
println("Saturday");
respond("Saturday");
breken;
}
}

Sla uw bestand en probeer het uit te voeren. U moet zitten kundig voor uw boom te vragen voor de tijd en welke dag het is als u volgt u de juiste structuur en spreek duidelijk.

U wilt een van de vergelijkingsreeksen die wij in onze code, zeggen als "boom, hoe laat is het?".

Het is volledig aanvaardbaar te spreken uw interpunctie, het programma is onverschillig voor het.

Gerelateerde Artikelen

Animatronic Talking kerstboom - deel 1

Animatronic Talking kerstboom - deel 1

In dit Instrutable zal ik u tonen hoe om te zetten van een regelmatige goedkoop decoratieve kunstmatige kerstboom in een ontzagwekkende animatronic robot-platform voor de geek in de familie.In de tweede aflevering, zal ik u tonen hoe u spraakherkenni
Robot - erkenning van de stem

Robot - erkenning van de stem

Mijn excuses als u spelfouten of onzinnige tekst zoeken, mijn taal is Spaans en niet gemakkelijk te vertalen is geweest, ik zal het verbeteren van mijn Engels om door te gaan met het componeren van instructables.Stap 1: stukken.Het is interessant om
De muis van de erkenning van het gebaar met Matlab beeldverwerking.

De muis van de erkenning van het gebaar met Matlab beeldverwerking.

Ooit denken dat wearables belangrijke positie in de behandeling van de computer bezetten zal?Gebaar doet het allemaal.Welkom op mijn nieuwe project met de muis van de erkenning van het gebaar.Hier zijn de projectvereisten:1) kleur penningen/markering
Erkenning van de stem van de Arduino Via Bluetooth HC-05

Erkenning van de stem van de Arduino Via Bluetooth HC-05

Het is echt eenvoudig en snelle controle van de stem aan uw arduino project toevoegen. Of het nu gaat om huis automatisering of deurslot of robots, controle van de stem kan worden één oog springende functie in een arduino project. In deze tutorial ik
Intel Edison Opecv erkenning van het beeld met AfricasTalking SMS gateway (knooppunt mailer)

Intel Edison Opecv erkenning van het beeld met AfricasTalking SMS gateway (knooppunt mailer)

In dit instrueren-kunnen we gebruiken Opencv Image recognition zodanig dat wanneer een bepaalde afbeelding wordt herkend dat een tekst wordt verzonden naar een gebruiker met behulp van AfricasTalking Sms gateway. Deze tech kan worden toegepast in vei
De erkenning van de stem van de Arduino. (Basis)

De erkenning van de stem van de Arduino. (Basis)

Hey guys, vandaag we een groot project voor jou hebben. De erkenning van de stem van de Arduino! We gebruiken de gemakkelijke VR en een Arduino. Dit project zal je leren hoe te gebruiken de easyVR voor spraakherkenning: Opmerking: erkenning van de st
Een microfoon aan de Omnitech GPS-systeem voor erkenning van de stem toe te voegen

Een microfoon aan de Omnitech GPS-systeem voor erkenning van de stem toe te voegen

terwijl het knutselen met mijn eenheid vond ik een gemakkelijke en snelle manier om toe te voegen een microfoon aan deze dove eenheid. Met een microfoon zult u in staat om te profiteren van de erkenning van de stem voor navigatie. Het brengt een klei
Overspuiten van metaal arcade game onderdelen - deel II

Overspuiten van metaal arcade game onderdelen - deel II

In dit instructable ik je laten zien hoe ik opgeruimd bouten die ging op mijn Centuri Tunnel Hunt.  Het spel werd opgeslagen in een schuur voor een aantal jaren, en veel van de onderdelen op het waren vreselijk geroest tijdens het verblijf.In deze ee
Het gebruik van een seriële Module voor de erkenning van de stem - Arduino tutorial Arduino Tutorial

Het gebruik van een seriële Module voor de erkenning van de stem - Arduino tutorial Arduino Tutorial

In deze tutorial leert u hoe een stem erkenning - seriële - module met de Arduino uno board. Deze module kan maximaal 15 spraakopdrachten worden opgeslagen. Die zijn onderverdeeld in 3 groepen, met 5 opdrachten in elke groep.We moeten eerst de module
RomoBOT - gezicht van de Animatronic Robot

RomoBOT - gezicht van de Animatronic Robot

Dit is mijn eerste instructable, dus wees zacht. De RomoBOT was een project van mij in het laatste jaar van mijn studie werktuigbouwkunde. Het was een onafhankelijke studie en gericht op robotica. Het project veranderde enkele malen en het oorspronke
Erkenning van de stem van de Arduino met Android

Erkenning van de stem van de Arduino met Android

Hey vrienden!! Sinds mijn eerste tutorial voor het beheersen van met Android motoren ik vroeg me af wat als ik een robot kunt bepalen met mijn toespraak, zou het niet interessant? Dus ik met behulp van MIT app uitvinder kundig voor zeggenschap Arduin
Bouwen van uw eigen Talking Tom speelgoed met kras en Arduino

Bouwen van uw eigen Talking Tom speelgoed met kras en Arduino

Hou je van praten Tom? Wat over het maken van onze eigen interactieve (Arduino/Scratch) praten Tomspeelgoed?In dit instructable zal tonen we u hoe te bouwen van dit speelgoed met behulp van sensoren en bi-directionele Scratch <> - Arduino mededeling
Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 2: PID-regelaar

Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 2: PID-regelaar

Hey! Dit is deel twee van een tweedelige zelfstudie over hoe maak je een snelheidsregelaar uit een fles dop en pen lente! Als u nog niet hebt, check it out! Als u bevalt, kunt u overwegen stemmen voor mij in de sensoren-wedstrijd! Bedankt!Zelfs dat a
Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 1: schacht Encoders

Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 1: schacht Encoders

Kunt u vertellen waarom ik heb enthousiast voor dit project? Ken jij hoe serieus cool dit is?"Nee, Jay" Ik hoor u zeggen, zuchten als je jezelf voor een andere versterken enthousiast uitleg. "Waarom niet u uitleggen aan ons?"Oke, laat