Erkenning van de toespraak van de animatronic Talking boom - deel 2 - (3 / 8 stap)

Stap 3: Start schetsen


Starten we met bijna de zelfde schets die we klaar met in de eerste Instructable. Het indrukken van een toets en muisfuncties pers zijn weggelaten zoals wij nu op het verkrijgen van de boom om te reageren op onze stem zullen werken.

Typ het volgende in de nieuwe schets. (U kunt ook u kan grijpen het tekstbestand "voce1.txt" en copy/paste het in uw schets)

//import de bibliotheken
importeren van guru.ttslib.*;
importeren van processing.serial.*;

onze instanties namen geven
Seriële treePort;
TTS tts;

Een tekenreeks voor het houden van dingen te zeggen
Koord bericht = "Ho Ho Ho";

VOID Setup {}
de volgende initieert de voce-bibliotheek
voce. SpeechInterface.init ("libraries/voce-0.9.1/lib", true, true,"libraries/voce-0.9.1/lib/gram","digits");
Start van onze haven en ook tts
treePort = nieuwe Serial(this,Serial.list()[0],9600);
TTS = nieuwe TTS();
de volgende instellingen bepalen het geluid van de stem
tts.setPitch (180);
tts.setPitchRange (90);
tts.setPitchShift (-10.5);
treePort.write("73");   verzenden van de opdracht voor het inschakelen van de lichten en open de ogen
}

VOID draw() {}

Als (voce. SpeechInterface.getRecognizerQueueSize() > 0) {//if voce herkent iets gezegd zijnde

String s = voce. SpeechInterface.popRecognizedString();      de tekenreeks die voce toewijzen aan de variabele s gehoord
println ("je zei:" + s);                          afdrukken wat hoorde het venster Foutopsporing.
respond(s);
}

}

U zult merken dat ik ben niet met behulp van de mBrola stemmen langer, ik vond dat ze waren conflicterende met voce. Door tweeking de toonhoogte, pitchrange en pitchshift kunt u sporten een stem die is vergelijkbaar. Ik begrijp dat dit niet de stem van Siri-kwaliteit zijn, maar het is nog steeds een leuke manier om uw project praten. Ik voel dat robots goed klinken wanneer ze klinken als robots, maar dan is dat enkel me.

U zult ook opmerken dat we hoeft niet te importeren van de bibliotheek, deden we dat rechtstreeks door de jar-bestanden importeren.

De structuur van de oproep van de initialisatie in setup is als volgt;

(locatie van bibliotheekbestanden, boolean voor toespraak generatie, boolean voor spraakherkenning, locatie van de grammaticabestanden en de naam van het bestand grammatica.)

Voordat we meer dynamisch gegenereerde toespraak behandelen beginnen kunnen, zullen we om te schrijven een klein functie die zorgt voor het dynamisch het animeren van de boom wanneer het spreekt.

Ga naar beneden naar de onderkant van je schets, onder de functie van de loting, en voeg het volgende toe.

//This functie zal de tekst opgesplitst in meerdere woorden, en beslissen hoe animate afhankelijk van de lengte van elk woord en ook pauzes die worden aangeduid met "!"
VOID reageren (String input) {}
Als (input.length() > 0) {//we eigenlijk iets te zeggen hebt
voce. SpeechInterface.setRecognizerEnabled(false);    stoppen met luisteren, anders zullen we ons horen en gaan in een lus
deze slechts splitsingen van alle woorden stuurt beweging
String [] woorden = split (ingang",");
int howMany = words.length;

for (int i = 0; ik < howMany; i ++) {}
Tekenreeks stukken [] = split(words[i],"!");  Als we zien een! vervolgens lezen pauzes iets dus het is een goed moment om te knipperen
if(Pieces.length==2) {}
treePort.write("1");
int pauze = int(random(100));
if(PAUSE>60) {}
treePort.write("5");
}
else {}
treePort.write("7");
delay(500);
}
}
else {}
treePort.write("1");
}

}
TTS.Speak(input);
voce. SpeechInterface.setRecognizerEnabled(true);
}
}

Dit zal in principe animeren uw boom afhankelijk van de tekenreeks dat het momenteel verwerkt. Dit is een eenvoudige poging. U kon het nemen zo ver als je wilt door toevoeging van meer aangepaste bewegingen aan de Arduino-kant en ontleden de tekenreeksen verder voor nauwkeuriger synchroniseren.
Als u deze schets nu uitvoert, uw robot moet kunnen herkennen van de woorden "one", "two", "drie", "vier", "five", "zes", "seven", "acht", "nine", "nul", en "o" en herhaal ze terug naar u wanneer het hen hoort. Ga je gang, lopen de schets en verlenen op te uitproberen. Wees geduldig, het vergt een minuut (figuurlijk) omhoog te laden en nog een paar seconden voordat de microfoon aan op en goed staat luisteren.

Een ander ding nota te nemen van is hoe de herkenning probeert zin uit bijna alle de toespraak het hoort te maken, en dus uit getallen ongeacht welke woorden flappen zal u spreekt. Maak je geen zorgen, wij zullen omgaan met dat in de volgende stappen.

Gerelateerde Artikelen

Animatronic Talking kerstboom - deel 1

Animatronic Talking kerstboom - deel 1

In dit Instrutable zal ik u tonen hoe om te zetten van een regelmatige goedkoop decoratieve kunstmatige kerstboom in een ontzagwekkende animatronic robot-platform voor de geek in de familie.In de tweede aflevering, zal ik u tonen hoe u spraakherkenni
Robot - erkenning van de stem

Robot - erkenning van de stem

Mijn excuses als u spelfouten of onzinnige tekst zoeken, mijn taal is Spaans en niet gemakkelijk te vertalen is geweest, ik zal het verbeteren van mijn Engels om door te gaan met het componeren van instructables.Stap 1: stukken.Het is interessant om
De muis van de erkenning van het gebaar met Matlab beeldverwerking.

De muis van de erkenning van het gebaar met Matlab beeldverwerking.

Ooit denken dat wearables belangrijke positie in de behandeling van de computer bezetten zal?Gebaar doet het allemaal.Welkom op mijn nieuwe project met de muis van de erkenning van het gebaar.Hier zijn de projectvereisten:1) kleur penningen/markering
Erkenning van de stem van de Arduino Via Bluetooth HC-05

Erkenning van de stem van de Arduino Via Bluetooth HC-05

Het is echt eenvoudig en snelle controle van de stem aan uw arduino project toevoegen. Of het nu gaat om huis automatisering of deurslot of robots, controle van de stem kan worden één oog springende functie in een arduino project. In deze tutorial ik
Intel Edison Opecv erkenning van het beeld met AfricasTalking SMS gateway (knooppunt mailer)

Intel Edison Opecv erkenning van het beeld met AfricasTalking SMS gateway (knooppunt mailer)

In dit instrueren-kunnen we gebruiken Opencv Image recognition zodanig dat wanneer een bepaalde afbeelding wordt herkend dat een tekst wordt verzonden naar een gebruiker met behulp van AfricasTalking Sms gateway. Deze tech kan worden toegepast in vei
De erkenning van de stem van de Arduino. (Basis)

De erkenning van de stem van de Arduino. (Basis)

Hey guys, vandaag we een groot project voor jou hebben. De erkenning van de stem van de Arduino! We gebruiken de gemakkelijke VR en een Arduino. Dit project zal je leren hoe te gebruiken de easyVR voor spraakherkenning: Opmerking: erkenning van de st
Een microfoon aan de Omnitech GPS-systeem voor erkenning van de stem toe te voegen

Een microfoon aan de Omnitech GPS-systeem voor erkenning van de stem toe te voegen

terwijl het knutselen met mijn eenheid vond ik een gemakkelijke en snelle manier om toe te voegen een microfoon aan deze dove eenheid. Met een microfoon zult u in staat om te profiteren van de erkenning van de stem voor navigatie. Het brengt een klei
Overspuiten van metaal arcade game onderdelen - deel II

Overspuiten van metaal arcade game onderdelen - deel II

In dit instructable ik je laten zien hoe ik opgeruimd bouten die ging op mijn Centuri Tunnel Hunt.  Het spel werd opgeslagen in een schuur voor een aantal jaren, en veel van de onderdelen op het waren vreselijk geroest tijdens het verblijf.In deze ee
Het gebruik van een seriële Module voor de erkenning van de stem - Arduino tutorial Arduino Tutorial

Het gebruik van een seriële Module voor de erkenning van de stem - Arduino tutorial Arduino Tutorial

In deze tutorial leert u hoe een stem erkenning - seriële - module met de Arduino uno board. Deze module kan maximaal 15 spraakopdrachten worden opgeslagen. Die zijn onderverdeeld in 3 groepen, met 5 opdrachten in elke groep.We moeten eerst de module
RomoBOT - gezicht van de Animatronic Robot

RomoBOT - gezicht van de Animatronic Robot

Dit is mijn eerste instructable, dus wees zacht. De RomoBOT was een project van mij in het laatste jaar van mijn studie werktuigbouwkunde. Het was een onafhankelijke studie en gericht op robotica. Het project veranderde enkele malen en het oorspronke
Erkenning van de stem van de Arduino met Android

Erkenning van de stem van de Arduino met Android

Hey vrienden!! Sinds mijn eerste tutorial voor het beheersen van met Android motoren ik vroeg me af wat als ik een robot kunt bepalen met mijn toespraak, zou het niet interessant? Dus ik met behulp van MIT app uitvinder kundig voor zeggenschap Arduin
Bouwen van uw eigen Talking Tom speelgoed met kras en Arduino

Bouwen van uw eigen Talking Tom speelgoed met kras en Arduino

Hou je van praten Tom? Wat over het maken van onze eigen interactieve (Arduino/Scratch) praten Tomspeelgoed?In dit instructable zal tonen we u hoe te bouwen van dit speelgoed met behulp van sensoren en bi-directionele Scratch <> - Arduino mededeling
Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 2: PID-regelaar

Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 2: PID-regelaar

Hey! Dit is deel twee van een tweedelige zelfstudie over hoe maak je een snelheidsregelaar uit een fles dop en pen lente! Als u nog niet hebt, check it out! Als u bevalt, kunt u overwegen stemmen voor mij in de sensoren-wedstrijd! Bedankt!Zelfs dat a
Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 1: schacht Encoders

Snelheid van Controllers voor goedkope Robots, deel 1: schacht Encoders

Kunt u vertellen waarom ik heb enthousiast voor dit project? Ken jij hoe serieus cool dit is?"Nee, Jay" Ik hoor u zeggen, zuchten als je jezelf voor een andere versterken enthousiast uitleg. "Waarom niet u uitleggen aan ons?"Oke, laat