Hou je van praten Tom? Wat over het maken van onze eigen interactieve (Arduino/Scratch) praten Tom
speelgoed?
In dit instructable zal tonen we u hoe te bouwen van dit speelgoed met behulp van sensoren en bi-directionele Scratch <> - Arduino mededeling aan het maken van het programma in kras beveel niet alleen de pop, maar ook voor de controle van de uitvoering van Scratch-programma's op basis van sensorische input van de pop.
Dus wat denk je? Wilt u om iets dergelijks te bouwen? Laten we beginnen.
Niveau: Tussenliggende. Je moet iets over weten:
- Arduino
- Kras/Arduino communicatie toe gebruikmakend van s2a_fm
Voorwaarden: basiskennis over kras en Arduino interactie.
- Lees de volgende Tutorials om te weten hoe te integreren van kras en Arduino:Hoe installeer ik de mededeling van de kras/Arduino
Fysieke structuur en Fancy dress:
- Kunststof gebouw speelgoed met grote schroeven. We gebruikten ATTO Educacional, maar er zijn veel verschillende opties beschikbaar op eBay.
- Voelde (in verschillende kleuren)
- Klittenband
- Garen
- Optioneel: naaimachine
Automatisering:
- Arduino Uno of Freaduino. We hebben onze Tom praten met een Arduino Uno R3 gebouwd. Maar het zou ook geen probleem om te gebruiken een ander compatibel is met Arduino bord zoals een Freaduino, bijvoorbeeld.
- Protoboard met 180 gaten voor de verbindingen (hier we zijn met behulp van een ProtoShield)
- elke 2 servo's (TowerPro SG90 is voldoende)
- 2 groene LEDs
- Infrarode nabijheidssensor
- Draden voor prototyping
- USB-kabel (de Arduino werkt verbonden door draden)
- 12 nylon kabel banden (15cm) voor de vastlegging van de onderdelen van het skelet
Programmeren: U moet een versie van kras dat:
- extensible blokken heeft
- de nieuwe Scratch HTTP communicatie standaard implementeert om te communiceren met s2a_fm en de Arduino
De volgende Scratch versies/dialecten zal doen:
- Berkeley SNAP! -http:/snap.berkeley.edu
- MIT Scratch 2.0 off line Editor
- MIT Scratch 2.0 Online (op de PC slechts)
Wij stellen voor dat u op Linux werkt. De automatisering- en communicatiesystemen delen zijn veel gemakkelijker op dit platform. Als u MIT Scratch 2.0 off line wilt gebruiken, zijn zij problemen ondervinden bij het installeren van het kijken naar onze Tutorial:
Om te bouwen onze Tom praten, moeten we bouwen dingen in de fysieke wereld (zijn skelet en een gekostumeerd), deze delen met behulp van Arduino automatiseren en program hun controle met behulp van kras.
Hieronder bieden we een stapsgewijze handleiding over hoe te bouwen van de pop. Wij zullen beginnen met de opbouw van het skelet te hebben een basisstructuur, dan leggen de automatisering en programmering en in de afwerking met het maken van een gekostumeerd.
STAP 1. Bouw het skelet van je poppetje
Stap 2. Monteren van de onderdelen van de automatisering op het skelet
STAP 3. Bouwen van de ogen en laten knipperen
STAP 4. Maak de pop haar hoofd draaien
STAP 5. Maken van het poppetje arm verplaatsen
STAP 6. Sluit de infraroodsensor van de nabijheid zodat de kat voelt door haar neus
STAP 7. De fancy "dress" voor je pop maken
STAP 8. Verkennen van uw eigen ideeën
Ontmoet de Computing op initiatief van de School
Als onderdeel van onze Computing op initiatief van de School (http://www.computacaonaescola.ufsc.br) lopen hetzij als onderdeel van school programma's of zelfstandig we familie workshops. De workshops zijn gericht op kinderen (6-14 jaar) vergezeld door een ouder (of enige vorm van volwassen familielid of vriend).
Tijdens de workshop deelnemers leren hoe een kleine project in kras implementeert. We kiezen voor projecten waar leren hoe te programmeren gaat om eenvoudige beweging en ziet er opdrachten, alsmede gebeurtenissen, conditionals, en lussen met ook sensing opdrachten en operatoren. Terwijl onderwijs naar programma presenteren we ook computing basisbegrippen zoals een goed begrip van algoritmische probleemoplossende (probleemstelling, implementatie en testen cyclus), samenwerking in de vorm van paar programmering evenals dien verstande dat een computerprogramma een reeks stapsgewijze instructies om te worden nagespeeld.
Wij ontwikkelen ook educatieve eenheden voor het aanleren van computing-school programma's. Wij ontwikkelen momenteel een interdisciplinaire Scratch game programmering 12-uurs voor basisscholen en een 24-uurs eenheid op fysieke computing met kras en een lowbudget Arduino-kit voor Midden scholen.
C. Gresse von Wangenheim, A. von Wangenheim. Onderwijs spel programmeren in familie Workshops. IEEE Computer Magazine, 47(8), augustus 2014. Ook verkrijgbaar bij [ResearchGate].
Dit werk is gelicentieerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 internationaal-licentie.