Stap 3: Triple-as ritme modulatie:
Door het veranderen van de roterende oriëntatie van de bol, inbellen wij"" in een nieuwe ritme combinatie voor dat moment. Deze bestuurdersbegin interessant wanneer de bol in beweging is omdat het betekent u dynamisch verschuiven door miljarden ritme mogelijkheden door eenvoudig omdraaien van de bal.
Ritme is een reeks pulsen en de ruimten (rust) tussen die pulsen. Als we kijken naar de mogelijke combinaties van pulsen en rust in een reeks van vier eenheden, er zijn 16 combinaties kunnen we genereren (2 ^ 4). Deze 16 combinaties zijn de muzikale bouwstenen of DNA gebruikt om te bouwen al de geluiden in de Dub Cadet-ervaring. Een balk in met muziek bestaat uit 8 van deze bouwstenen 4-eenheid in de juiste volgorde.
De Cadet Dub breekt een maatregel of staaf-van-muziek in 32 pulsen per bar (8 eenheden van muzikale DNA) voor een verrassende 4,294,967,296 ritmische mogelijkheden (2 ^ 32). Omdat wij een aparte ritme voor elk zwaartepunt selecteert, moeten wij de derde macht van 4,294,967,296 om erachter te komen hoeveel opties mogelijk in dit systeem zijn. Ik ga alleen door deze berekening omdat het werkelijke aantal mogelijkheden verbluffend is. Het antwoord is: 79,228,162,514,264,337,593,543,950,336, dat is cool, maar vervelend humungous. Het is ook indrukwekkend om te weten dat de gecompileerde code die nodig is voor het genereren van dit soort variatie op ongeveer 12 kilobytes of over de grootte van een scam e-mail weegt. Ook lopen we in een kwestie van esthetiek; niet al deze opties zijn esthetisch!
Door trail en error, heb ik verminderde het aantal mogelijkheden voor de laagste noot van 16 tot en met 5. De bas notitie van een triade is van oudsher de ritmische ruggengraat en door het verminderen van de waaier van standpunten, die we kunnen handhaven een gevoel voor evenwicht in het ritme. Evenzo is de middelste noot van onze triade teruggebracht naar 10 mogelijke ritmes. Ik heb de hoogste noot van onze triade bestaan in een van de 16 posities, omdat het is traditioneel voor de hogere stemmen en instrumenten de meest expressieve vrijheid krijgen links.
Dit leidt ons tot een nieuwe berekening van de (2 ^ 5 * 2 ^ 10 * 2 ^ 15) = (32 * 1024 * 4,294,967,296) = 140,737,488,355,328 mogelijk ritmes voor elke staaf-van-muziek.
Deze generatieve systeem is ideaal voor het uitbreken van de veel gebruikte doos van muzikale trucs te ontdekken nieuwe manieren om de pols van het geluid. Als u naar de radio voor ongeveer een uur luisteren hoor je waarschijnlijk de zelfde 20 of 30 ritmes wordt gespeeld op verschillende snelheden. De blootstelling aan nieuwe mogelijke geluiden breekt snel de geest van de gemeenschappelijke patronen, het aanbieden van creatieve stimulatie en afgetopte verrijking.