Stap 1: De 3 componenten van een holografische muziekinstrument:
Muzikale inhoud onderverdeelt in ritmische variatie (puls) en harmonische variatie (pitch) na verloop van tijd (snelheid). Dus kunnen we isoleren 3 groepen van variabelen genoemd worp, hartslag en snelheid. In mijn oplossing, ben ik met behulp van arduino gecompileerde code die wordt uitgevoerd op een micro-controller te doen van de verwerking van gegevens. Een analoge of hardware oplossing ook mogelijk.
Ik wil de definitie los te houden teneinde exploratie. We hebben dus in wezen een roterende input voeden in een soort van verwerking systeem, en een productie van muzieknoten die voor de productie van muzikale progressies kunt wijzigen. Mijn systeem breekt in 3 technologieoplossingen gericht op het variëren van de worp, pols en snelheid van een zeer minimale stroom van hoekige gegevens:
-Roterende triade synthese: bouwt muzikale snaren van verschillende standplaatsen.
-Triple-as ritme modulatie: maakt elkaar grijpende ritme sjablonen.
-Momentane tijdopmaak: kunt de wijziging van muzikale snelheid in real time.
Om te zien van de uitgebreide mogelijkheden van generatieve holografische muziek, moeten we een kijkje nemen op de theorie en de toepassing van deze drie oplossingen. Gelieve te begrijpen, dat enige achtergrondkennis is vereist om te verdiepen in deze concepten, maar geen ervaring is eigenlijk moest het instrument effectief te opereren. Net als een kruisraket, alle van de technologie die nodig is om een doel te raken loopt stilletjes binnen.
Ideaal, maar u kunt desgewenst een holografische muziekinstrument moet ook zorgen voor visuele feedback (om aan te bieden een volledig meeslepende ervaring). Een prachtige ronde lay-out van RGB LED's die de muzikale gegevens weergeven als visuele pulsen van gekleurd licht heb ik ontworpen. Ik zal praten meer over dit in de volgende instructable aflevering (deel 2).
Ik zal herhalen dat dit een praktische blik naar een werkende oplossing is, een jumping off point in een hele wereld van exploratie en ontwikkeling. Voorbeelden van de code van de werkelijke en hardwareoplossingen zal worden aangeboden in de delen 2 en 3!