Stap 5: Het Script - stap 4
Dit is het deel dat de teek project maakt. Een script is een reeks richtsnoeren die zijn geschreven in een bepaalde taal. In dit geval is de programmeertaal die wordt gebruikt C#. Een script met onze sfeer toe te voegen, zal het draaien maken.
Om te beginnen, klik met de rechtermuisknop in het scherm van de activa in de bodem, en ga naar maken > C# Script.
Ik noemde het script 'Spin'. Het is het enige script die we zullen gebruiken.
Tweemaal klikken op het script, en het zal openen in MonoDevelope, en ziet u dat enkele coderegels geplaatst zijn er al.
Er zijn ook getallen aan de linkerkant. Ze nummer van de regels van het script, en niet als code worden gelezen. Merk op dat de meeste lijnen, waarin instructies worden gegeven, met een puntkomma eindigen. ( ; )
Eerst, ik zal het script te plakken en vervolgens zal ik uitleggen het regel voor regel.
using UnityEngine;using System.Collections;public class Spin : MonoBehaviour{ public float speed; void Update () { transform.Rotate(Vector3.up,speed * Time.deltaTime); } }
Laten we beginnen.
Negeren regels 1-6, zoals ze essentieel in de meeste eenheid scripts zijn.
Ervan uitgaande dat je weet niets over programmeren, zal ik niet uitleggen, als dit gaat om de 'Erfenis'.