Stap 2: "ontwerpen" van het lichaam
Terwijl ik probeerde om erachter te komen hoe het ontwerp van het lichaam van de buste ik struikelde over een geweldig project: Scan The World
Hier is wat ze zeggen over zichzelf:
Scan The World is een initiatief dat is het creëren van een digitaal archief van
sculpturen, bezienswaardigheden en monumenten van over de hele wereld met behulp van 3D scannen en printen van technologie. We roepen het publiek om te scannen sculpturen in de buurt van hen en legt deze aan ons, lees meer over het project op de pagina van het scannen van de wereld!
U moet zeker check them out, de kwaliteit van de scans is verbazingwekkend.
Dus zocht ik naar een Romeinse buste ik kon gebruiken en vond dit een van Marcus Aurelius in The Metropolitan Museum of Art, New York.
Nogmaals ik gewend Autodesk Meshmixer het hoofd afgesneden.
Vervolgens hebben we het hoofd toevoegen aan het lichaam. Ik oorspronkelijk wilde gebruiken thinkercad om dit te doen, maar helaas is er een limiet van 25 MB voor het importeren van bestanden. Dus probeerde ik te gebruiken MeshLab. Ik geslaagd om de mazen verbinden na het gebruik van meerdere filters, maar toen ik reproduceren wat ik had gedaan voor dit Instructable wilde, ik kon niet (zielig ik weet het, maar een maand had afgelopen en ik net kon zich niet herinneren wat ik had gedaan, er zijn interne gezichten, ik gewoon niet kon goed de tweede keer rond verwijderen). Vervolgens mij beproefd voor toepassing FreeCAD, maar hoewel het is heel interessant en een heleboel functies heeft, ik kan niet in geslaagd zijn om verbinding te maken met de mazen. Vervolgens mij beproefd voor toepassing van de netfabb basic, maar verenigen mazen is helaas een "pro feature" u betalen moeten zal voor (ook er is alleen een 32 bits versie voor windows). Ik was op dit punt zoals u zich zult kan voorstellen echt gefrustreerd.
Dus heb ik besloten een programma ik had allen langs te gebruiken: Meshmixer
En ik was verbaasd hoe makkelijk het was om zich te verenigen de twee mazen. Gewoon importeren, schaal hen (hier is een goede instructable over hoe om dit te doen) en hen rond bewegen, zodat ze passen.
Vervolgens Selecteer beide netten door de ctrl-toets ingedrukt, klik op "Edit" en "Boolean Union" en je bent klaar.
Na samenvoeging van de twee netten ging ik terug naar Sculptris naar vlotte overgang.
Ik heb geüpload de ontwerp met deze stap, moet u wilt gebruiken.