Stap 2: Stap 2: bedrading LCD-scherm
De eerste stap van de bedrading van de Arduino is om verbinding te maken met het LCD-scherm. Dat LCD-scherm ons in staat stellen zal om te communiceren met de gebruiker.
U moet de afbeelding zodat de goede bedrading tussen de LCD een arduino.
Als u testen van het LCD-scherm wilt, kunt u proberen om te schrijven "Hallo woord" met de basis fonction in de bibliotheek van arduino.
Dus, kunt u de structuur van de basis van de code kan worden uitgevoerd het programma bekijken.
Als u meer informatie over de programmering wilt, kun je op de website van arduino:
https://www.Arduino.CC/en/tutorial/Homepage
Detail van verbindingen:
PIN van het LCD scherm = > pin van de arduino
VSS = > GND
VDD = > + 5V
V0 = > 10K (resistor)
RS = > D7
RW = > GND
E = > D8
D0 = > niet gebruikt
D1 = > niet gebruikt
D2 = > niet gebruikt
D3 = > niet gebruikt
D4 = > D9
D5 = > D10
D6 = > D11
D7 = > D12
A = > + 5V
K = > GND
Om te testen uw scherm, de "Hello world"-code te gebruiken. Hier heb je de code:
de code van de bibliotheek omvatten:
#include LiquidCrystal.h
initialiseren van de bibliotheek met de nummers van de pennen van de interface
LiquidCrystal lcd (12, 11, 5, 4, 3, 2);
VOID Setup {}
de LCD's aantal kolommen en rijen instellen:
LCD.begin (16, 2);
Een bericht op het LCD-scherm afdrukt.
LCD.Print ("hello, world!");
}
void loop {}
Stel de cursor op de kolom 0, lijn 1
(Opmerking: lijn 1 is de tweede rij, aangezien tellen met 0 begint):
lcd.setCursor (0, 1);
het aantal seconden sinds reset afdrukken
LCD.Print(Millis() / 1000);
}