In het denken over dit project, werd ik getroffen door de gedachte dat meest 3d printen projecten (erg generiek sprekende) een van twee categorieën - ofwel utilitaire vallen (versnellingen, vervangende onderdelen, fixes voor een probleem) of tchotchkes (pop items zoals uw favoriete star wars figuurtje, reproduceren of 3d printen een vaas of een lampenkap) deel van dit is ongetwijfeld, dat net als alle nieuwe technologieën , totdat we erachter te komen wat we doen, we doen wat we weten. Ik vind in mijn situatie, het enige wat ik wil doen en verkanting, is prototype dingen - ik heb een geweldig idee, maar geen haalbare manier te produceren of te controleren van de geldigheid ervan als een functioneel ontwerp. Dit project - deel tchotchke, deel utilitaire - werd ontworpen om te rekken niet alleen mijn kunstenaar en ontwerp karbonades, maar te rekken van mijn kennis van prototyping/fabricage. De wetten van de fysica, de beschikbare afdrukgebied op desktop 3D-printers, en over-all visuele esthetiek werden centraal ontwerpoverwegingen gebruikt bij het maken van dit project.
In zijn "the Monsters" een 3D persistentie van de beweging de beeldhouwkunst is, met een hand crank gedreven wiel met 12 driedimensionale beelden gemonteerd om het voltooide staat elk gesteld in een positie dat 1 maakt/12e van een dans animatie lus. Het wiel is begraven in een 3D-beeld van mijn hoofd, waarvan het model werd gemaakt met 123D vangst en vervolgens bewerkt ter ondersteuning van de interne mechanismen van de wiel en station. Om te werken, draait een gebruiker de externe crank - wanneer de juiste snelheid is bereikt (het equivalent van tussen de 12 en 24 fps, afhankelijk van hoe vloeiend u de animatie wilt weergeven.) POV overneemt en het stopt kijkt op een spinnewiel, en wordt een dozijn monsters dansen in plaats rond op het oppervlak van mijn hoofd.