Stap 5: Bewegen
U zult zich snel voelen gebonden, permanent in slechts één positie VR. Er zijn een aantal volgende-niveau technieken komen in het bijhouden van uw fysieke beweging en het gebruik van die in de VR omgeving (zie, bijvoorbeeld, de HTC Vive). Omwille van de portabiliteit en de eenvoud wordt voorlopig zal de magnetische kartonnen trigger worden gebruikt om te lopen in de richting die u zoekt. Eerste plaats moeten wij de speler geven sommige gewicht en grootte. Hierdoor zal dat het milieu wordt waargenomen als ruime want het zou in werkelijkheid, je kan niet door muren lopen en blijf op de grond. Want we zullen niet zien deze teken (behalve misschien zijn schaduw), volstaat een eenvoudige capsule vorm.
- Het teken toevoegen door te klikken op CameObject > 3D-Object > Capsule, en noem het zoiets als 'player'.
- Stel in de inspecteur, 'y' op 0.9 en 'hoogte' tot 1,8 (deze eenheden zijn in meter)
- Klik op 'onderdeel toevoegen' in het itemvenster en typt u 'Rigidbody' (Selecteer de optie niet-2D). Controleren in de onderdelen 'beperkingen' optie, 'Bevriezen rotatie' voor x, y en z (om ervoor te zorgen het teken niet omvallen).
- Sleep het object van de CardboardMain op de top van de capsule van de speler (waardoor het een 'kind' van de capsule). Gebruik het Verplaatsgereedschap om de camera ongeveer ter hoogte van oog.
- Als u nu op play drukt, zult u merken dat u onmiddellijk naar beneden vallen. Dit is omdat de speler nu onder voorbehoud van de zwaartekracht is, en een vloer moet te steunen. Een eenvoudige manier om dit te doen is door het creëren van een vliegtuig (GameObject > 3D-Object > vliegtuig), op positie 0,0,0 plaatsen en schalen naar 10,10,10.
Om te navigeren met behulp van de kartonnen trigger, zal een script is sterk gebaseerd op een oplossing van ITP-VR worden gebruikt. Het script kan hieronder gedownload worden.
- Maak een map ' Scripts ' in het project / activa bekijken, en sleept u het script in daar.
- Vervolgens nemen de zojuist geïmporteerde object script, en sleep deze boven op de Player-object in de hiërarchie.
- Wanneer de speler-object dat is geselecteerd, klikt u op de cirkel naast de eigenschap van de 'Cam' van de 'Player Control' component in het itemvenster. Selecteer de 'Main Camera' als camera. Het script maakt gebruik van deze camera om te bepalen van de richting om te wandelen.
- 'Huidige Target snelheid' ingesteld op de gewenste snelheid. 2 of 3 lijkt goede resultaten opleveren. Aangezien de snelheid wordt toegepast via een kracht, een hogere snelheid zal ook leiden tot een exponentieel langere afstand reisde per klik.
Nu kunt u rondlopen met de WASD-toetsen. Voor het gebruik van de trekker van de kartonnen headset, en ontwikkeling gemakkelijker te maken later op, moet we importeren kartonnen besturingselementen +, een eenheid pakket waarmee gemakkelijk interfacing met de besturingselementen worden toegevoegd.
- Download het meest recente eenheid voor vanaf https://github.com/JScott/cardboard-controls/releases/latest
- Ga naar Project > importeren pakket > aangepaste pakket en alles behalve de demo-map importeren.
- Ga naar CardboardControl > Prefabs en sleep 'CardboardControlManager' naar de hiërarchie.