Stap 5: Clay verfijning
Zodra de klei had aangebracht, begonnen we schrapen terug sommige van de klei. Het doel van dit stuk was om een hybride van hedendaagse en traditionele stijl, dus het was belangrijk de oorspronkelijke schone curven om intact te houden.
Volgende is een ruwe uit pass, waar detail dat verloren is gegaan of niet in het oorspronkelijke model, is uitgewerkt. In dit stadium--aangezien toepassing nog steeds ruw is--is het belangrijk om het zelfde concept van gebaar tot in het detail om het algemene gevoel van het stuk is uitgedrukt en ondersteund. Zodra detail heeft ongeveer aangelegd, nu is het tijd om terug te gaan op Details om het schoon te maken en ervoor te zorgen dat het heeft de final touch.
Zodra het hoofd was bedekt met klei bleek dat niet genoeg tijd werd besteed het goed beeldhouwen in Zbrush. Het zou zijn geweest veel gemakkelijker om het te doen recht in Zbrush de eerste keer. Ik bijna volledig opnieuw gebeeldhouwd voor het hoofd omdat het hoofd het belangrijkste gedeelte van een onderwerp is. Grootste deel van dat werk werd gedaan met mijn hand en fundamentele klei hulpmiddelen.
Rob machinaal de ogen uit hard plastiek om ervoor te zorgen dat zij perfect rond waren en met het licht interageren zou goed eenmaal gegoten in brons. Ogen zijn het belangrijkste onderdeel van het hoofd. In dit geval, koos ik niet te simuleren van de leerlingen met cut-ins.