Controle een robotachtig wapen met de Kinect Microsoft! (5 / 7 stap)

Stap 5: Coördinaat transformatie

1. Microscoop Kinect coördinaten

  • Open en voer de gedownloade markerlocater.mdl Simulink Model in MatLab. De punt en de coördinaten die worden weergegeven op de ImageViewer negeren.
  • Nu, plaatst u verscheidene verschillende objecten (ten minste 6, ik gebruikte 6 droog wissen Markers) in de weergave van de Microsoft-Kinect en binnen het grijpen van de afstand van de XR-4. Meer objecten die u gebruikt, op meer locaties, hoe nauwkeuriger die uw transformatie zal worden. Klik vervolgens op onderbreken op het model Simulink.
  • Klik op de Tools-balk in de Image Viewer, Pixel regio. Gebruik dit hulpmiddel om vast te stellen de pixelcoördinaten van de bovenkant van elk object. Zorg ervoor dat pixels iets onder de bovenkant van elk object selecteren. Het opnemen van deze pixel-locaties. Gebruik vervolgens deze pixelcoördinaten als indexen in de X-, Y- en Z-matrices binnen de functie MatLab Simulink model, om te bepalen van X, Y en Z. Dit zorgt voor de (X, Y, Z) locatie van het object ten opzichte van de Microsoft Kinect het coördinatensysteem.

    • Opmerking: Voor de Kinect coördinatensysteem, de y-as wordt beschouwd als de verticale as en de z-as wordt beschouwd als de diepteas (Stel de as wijst uit de lens van de Kinect).

2. rhino XR4 coördinaten

  • Volgende, open en voer het gedownloade bestand met de naam init.m. Dit zal het initialiseren van de verbinding tussen de computer en de XR4 (zorg ervoor dat de Mark IV Controller is ingeschakeld). Vervolgens openen en uitvoeren van het movexyz.m bestand om te verplaatsen de robot grijper naar de locatie van elke markeerdraad door gissen en controle (de nummers die u invoert zijn in mm). De standpunten van elke markeerdraad locatie opnemen.

    • Opmerking: Voor het coördinatensysteem XR-4, de z-as wordt nu beschouwd als de verticale as en de y-as wordt nu beschouwd als de diepteas.

2. coördineren van transformatie vergelijkingen

  • Als u eenmaal de coördinaten van de objecten in (X, Y, Z) coördinaten voor zowel de Kinect en de XR-4, kunt u vergelijkingen maken de transformatie vergelijkingen voor elke as met Matrices en fundamentele digitale beeldverwerking ontwikkelen. Deze vergelijkingen zal zitten kundig voor transformeren elke coördinaat die de Kinect in het coördinatensysteem van het XR4 leest. Om dit te doen, zullen er verschillende fundamentele veranderingen die moeten worden uitgevoerd. Raadpleeg voor een vollediger begrip, pagina's 36-40 in de "Digitale signaalverwerking" door Rafael C. Gonzalez en Paul Wintz. De vergelijkingen die u zal oplossen voor zal worden van de volgende vorm:
  • RX = Sx * (x + xo)
  • Ry = Sy * (y + yo) * cos (a) + Sz * (z + zo) * sin (a)
  • RZ - Sy = * (y + yo) * sin (a) + Sz * (z + zo) * cos (a)
  • Waar:

    • RX, Ry, Rz = Robot coördinaat
    • SX-, Sy, Sz = onbekend schaal factor voor de x, y en z-as
    • x, y, en z = de Microsoft Kinect-coördinaten
    • XO, yo, en zo = onbekende verplaatsing
    • a = hoek van de Kinect Microsoft met betrekking tot de horizon
  • Met de bovengenoemde vergelijkingen, de hoek van de Kinect, ten minste 6 Microsoft Kinect coördinaten en hun respectieve Rhino XR4-coördinaten, kunnen de vergelijkingen worden opgelost. Dit kan gedaan worden met behulp van MatLab, Mathematica, een geavanceerde wetenschappelijke grafische rekenmachine (zoals een TI-89) of een andere methode van uw keuze.
  • Vervolgens kunt u de vergelijkingen in de functie van de MatLab label TransformCoordinates die u hebt berekend met de nieuwe vervangen. Zorg dat u om over te schakelen van de y en z variabelen in de vergelijkingen, aangezien deze assen tussen de Microsoft Kinect en de robotarm van Rhino XR4 worden getransporteerd.

Gerelateerde Artikelen

Bouwen van een robotachtig wapen voor de wetenschap Olympiade

Bouwen van een robotachtig wapen voor de wetenschap Olympiade

voor degenen die om te worstelen de juiste onderdelen vinden, proberen te achterhalen hoe samen te stellen hen, of moeite hebt met code, dit de juiste plaats is! Dit instructable is een volledige documentatie van Newton South High School Science Team
How to turn gemakkelijk een robotachtig wapen in een First Person View-robot

How to turn gemakkelijk een robotachtig wapen in een First Person View-robot

Dit is een zeer eenvoudige manier om het monteren van een camera naar een robotachtig wapen om een pret te maken robot.Stap 1: Onderdelen/wat u nodig hebt 1. iedere robotarm (im ' using een lagere kwaliteit OWI rand arm)2. zip banden3. draadloze Came
Controle een RGB Led met Arduino en Processing

Controle een RGB Led met Arduino en Processing

dit instructable (mijn eerste niet minder) laat zien hoe om te controleren van een RGB led met behulp van processing en arduino.De spil wordt dat de kleur door te klikken op een afbeelding is geselecteerd, wordt de RGB-waarde van de pixel waarop die
Hoe maak je een prop wapen met behulp van AutoCAD Raster Design.

Hoe maak je een prop wapen met behulp van AutoCAD Raster Design.

Dit is een tutorial die zal geeft tips over hoe te maken van een wapen van een videospel of film met behulp van een eenvoudige afbeelding en verwijzingen.Materialen:AutoCAD: Raster DesignPhotoshop (optioneel)Verschillende diktes van het hout (ik gebr
Controleer een robotachtig wapen

Controleer een robotachtig wapen

Hallo jongens! Ik ben een jongen van 13 jaar oud. In dit instructable, ik ga u tonen hoe te maken van een zeer goedkope robotarm met behulp van elementaire hulpmiddelen en materialen.Stap 1: Instrumenten en materialen Om te kunnen maken moet u de vol
Controle een RGB LED met uw iDevice!

Controle een RGB LED met uw iDevice!

In deze tutorial leert u hoe u kunt besturen en RGB LED met je iDevice (Ipod, Iphone, Ipad) met behulp van "TouchOSC" en verwerking samen met de oscp5-bibliotheek.U moet:-Een RGB LED, gemeenschappelijke kathode (negatieve)-Een Arduino of Arduino
Beheersing van een DC-Motor met Arduino

Beheersing van een DC-Motor met Arduino

De laatste tijd heb ik gewerkt aan een draadloze afstandsbediening voor een robotachtig wapen. De meeste van alles wat uit is gepland, maar ik heb niet alle onderdelen en schilden nog, dus heb ik besloten om te beginnen van prototyping met een intern
Controle van een OWI robotarm met Arduino

Controle van een OWI robotarm met Arduino

de OWI rand robotarm is een goedkope en geweldig 5-mate-van-vrijheid robotic arm dat alleen kost $37. Het is een grote kit met een kind op te bouwen en meer dan een paar uur tot finish zal niet duren. Uit de doos, kan het alleen worden gecontroleerd
How To: Maak een Android App met Android Studio controle LED

How To: Maak een Android App met Android Studio controle LED

Dit is een stapsgewijze tutorial voor het maken van een android apk via bluetooth.Vóór de start codering,Download Android Studio IDE en bijwerken van Java.Java en C programmeren zal helpen.Deze tutorial zal niet uitleggen Java programmering.Als u cod
Pure Pi: Controle aangepaste stompbox effecten op een Raspberry Pi met een smartphone

Pure Pi: Controle aangepaste stompbox effecten op een Raspberry Pi met een smartphone

Dit is mijn eerste instructable, hoewel ik met Pure Data, Raspberry Pi, en andere digitale audio voor geruime tijd gewerkt heb. Als u wilt zien meer instructables uitzien, stem voor mij!Ooit wonder hoe digitale effecten worden gemaakt? Wilt u uw favo
Controle van een RC auto met behulp van de computer

Controle van een RC auto met behulp van de computer

In dit project, ik een goedkope getransformeerd RC auto behoort tot mijn zoon in een autonome auto met behulp van enkele eenvoudige stappen en Arduino. De auto kan worden gecontroleerd met de PC via seriële of USB-poort, of via de Arduino autonoom ka
How to build een elektrische Longboard met telefoon control how

How to build een elektrische Longboard met telefoon control how

Elektrische longboards zijn awsome!TEST BEELDEN IN DE VIDEO HIERBOVENHOW TO BUILD EEN ELEKTRISCHE LONGBOARD BEDIEND VANAF EEN TELEFOON MET BLUETOOTHUpdate #1: Grip tape geïnstalleerd, enkele aanpassingen aan de snelheidsregelaar hebben betekend ik he
Maken van een Brochure met behulp van Microsoft Office

Maken van een Brochure met behulp van Microsoft Office

deze tutorial zal uitleggen hoe een professionele brochure met Microsoft Publisher version 2007 maken.De volgende zijn schriftelijke instructies die belangrijke stappen zal benadrukken.Ook vindt u een video tutorial hieronder. Het videogedeelte is me
Metalen markering Control Panels met een C02 Laser (met CerMark)

Metalen markering Control Panels met een C02 Laser (met CerMark)

Deze snelle project is het gebruik van CerMark in een productie-toepassing voor metaal kale metalen, in dit geval RVS controlepanelen zonder toegang tot een YAG of Mark fiberlaser markering te demonstreren.Ten eerste zijn er een paar dingen die je za