Stap 5: Hoe te downloaden en te werken met ARDUINO
De Arduino board is een flexibel elektronisch platform dat beschikt over elegante hardware en software. Het kan worden geïnterfacet met een groot aantal en de verscheidenheid van apparaten. Het heeft 14 digitale input / output pinnen (waarvan 6 kan worden gebruikt als PWM-uitgangen), 6 analoge ingangen, een klok 16MHz, een USB-aansluiting, een power jack en een reset-knop. Het heeft een flash-geheugen van 32KB en 1KB EEPROM. De belangrijkste component van de Arduino board is de microcontroller IC Atmel ATMEGA328 waarmee elk apparaat met de Raad van bestuur geïnterfacet. Het kan worden geprogrammeerd met behulp van de Arduino Integrated Development Environment, die een zeer gebruiksvriendelijk venster heeft van opties interfacing.
De Arduino IDE kan worden gedownload van th. De nieuwste versie is Arduino 1.0.5 en kan worden uitgevoerd op alle platformen vermeld op de site.
De Arduino IDE draait op de ingesloten C-platform. Het programma bestaat voornamelijk uit twee functies.
1) void setup en
2) void loop
VOID Setup wordt slechts eenmaal gebruikt na de aanvang van het programma dat de functie void loop krijgt uitgevoerd indefinitely.void Setup wordt gebruikt om te vertellen van de microcontroller welke pinnen zijn gebruikt en om de baud-rate in seriële communicatie. Overwegende dat in void loop alle de ingangen worden verkregen, verwerkt gebaseerd op het programma en uitgangen worden geproduceerd. Alle voorwaardelijke instructies en -functies zijn geschreven in void loop.
Arduino site biedt alle de tutorials die een beginner nodig heeft om te leren van alle de syntaxis van de programmeertaal van de Arduino.
We hebben een lijst van de syntaxis die we hebben gebruikt in de Arduino IDE.
#include: deze regel wordt gebruikt voor het opnemen van een bibliotheek waarin de definities van alle seriële communicatieprogramma's. Dit is geschreven aan het begin van het programma.
XBee.begin (baudrate): dit wordt gebruikt om de seriële communicatie tussen de microcontroller en de XBee.
XBee.Read(): om te lezen alle waarden uit de XBee door de TX van de Arduino te koppelen aan de RX van de Xbee.
XBee.write(): schrijven van alle waarden in de XBee door de TX van de Xbee verbinden met de RX van de Arduino.