Stap 3: Bereid naar Code
Na het maken van de lege Shape Generator, zullen sommige code vooraf ingestelde voor u. Aan de bovenkant van het codevenster ziet u een reeks van bibliotheken vooraf ingevuld in de code.
Hierna ziet u enkele coderegels commentaar geplaatst gezien in een oranje lettertype. Deze code geeft een voorbeeld van het maken van parameters, maar zal niet worden dat doen we gewoon nog niet; parameters zullen worden gedekt in een latere les.
Tot slot ziet u de belangrijkste functie van de generator van de vorm. Dit is waar we zullen plaats de code om onze eerste kubus te maken. De enige verandering die we moeten maken is het vervangen van de lijn die zegt "Plugin.warning ("dit script vorm is empty.");" met code die zal het genereren van een kubus.
Instructies
- Binnen de functie zult u zien dat een nieuwe Mesh3D variabele met de naam mesh al is gedefinieerd. Om de kubus te maken moeten we het creëren van de 6 gezichten die ons de zijden van de kubus te maken, dit wordt gedaan door quads (of gezichten) toe te voegen aan de Maas-variabele.
- Tijdens het maken van de quads die deel van de kubus uitmaken, de volgorde waarin ze zijn gemaakt is niet belangrijk, maar de volgorde waarin de punten zijn definiëren voor elke quad (of gezicht) is essentieel voor de richting van het normale oppervlak en het algehele succes van de generator van de vorm.
- Elk van de quads die worden toegevoegd aan de Maas worden gedefinieerd door een matrix van vier punten elk gedefinieerd door hun X-, Y- en Z-locaties. In de volgende stap, die ik heb verstrekt de code die kan worden gekopieerd en geplakt de generator.
- mesh.Quad ([0, 0, 0], [0, 10, 0], [15: 10, 0], [15, 0, 0]); vak onder
mesh.Quad ([0, 0, 0], [15, 0, 0], [15, 0, 10], [0, 0, 10]); voorkant van de doos
mesh.Quad ([15, 0, 0], [15: 10, 0], [15: 10, 10], [15, 0, 10]); vak rechts
mesh.Quad ([0, 0, 0], [0, 0, 10], [0, 10, 10], [0, 10, 0]); vak links
mesh.Quad ([0, 10, 0], [0, 10, 10], [15: 10, 10], [15, 10, 0]); vak terug
mesh.Quad ([0, 0, 10], [15, 0, 10], [15: 10, 10], [0, 10, 10]); vak top - Vervangen van de "Plugin.warning ("dit script vorm is empty.");" lijn van code vanuit de standaard codegenerator met de zes rijen van code hierboven.
Elke regel van de bovenstaande code genereert een van de gezichten die deel van de kubus uitmaken.