Stap 6: Toevoegen iOS Platform ondersteunen laag
Helaas ik niet de eigenaar van een Mac nog dus ik kan niet daadwerkelijk uit te de iOS deel van deze tutorial voeren, maar wanneer ik krijg zal ik één. Ook lijkt het niet alsof Hoewel Visual Studio zeer goede ondersteuning voor iOS, C++ bibliotheek ontwikkeling gewoon nog niet heeft. Het ondersteunt het natuurlijk vanaf de VS 2015 RC maar helaas lijkt dat een heleboel functionaliteit, met inbegrip van Xamarin steun, als ik mij niet vergis, is niet gesteld nog. Natuurlijk moet iedereen die toegang tot een Mac heeft kunnen bereiken het einddoel al door het opstellen van de C++-bibliotheek met XCode en dan gewoon DllImporting in Xamarin.iOS. Wel krijgt via deze route u niet het voordeel van een gedeeld project van Visual Studio. Kijk voor meer info over het gebruik van DllImport op Xamarin.iOS:
http://Developer.xamarin.com/guides/IOS/advanced_t...
Ik kan al vertellen u in grote lijnen wat je moet doen voor iOS. In de eerste plaats natuurlijk zal u moet zetten de SimpleRenderer klasse in een statische bibliotheekproject in XCode. U zult aslo noodzaak de kleine C-wrapper zoals degene die we voor Android gebruikten. Je moet vervolgens compileren deze bibliotheek voor alle mogelijke configuraties en de resulterende bestanden naar uw C#-project kopiëren. Tot slot hebt u om het te zetten tot gebruik de juiste bibliotheek voor de juiste configuratie.
U moet dan een GLKView maken in de iOS UI, en dan geef het een eenvoudige renderer die de benodigde oproepen vanuit C# naar C++ in precies dezelfde manier stuurt als degene Android doet. Controleer de volgende links en proberen aan te passen van de benodigde code to C#:
https://Developer.Apple.com/library/IOS/documentat...