Stap 1: Uw omgeving klaarmaken
OK genoeg kruipend, laten we aan de slag. Of als u wilt, gewoon overslaan naar het einde waar ik gebruik van mijn sjablonen besproken. Ik raden het lezen van de tenuitvoerlegging echter als enige kennis van hoe dit hele ding werkt onschatbare waarde kan bewijzen.
Ik ben met behulp van het proces van Xamarin met Visual Studio 2015 Gemeenschap RC hier omdat het echt mijn leven gemakkelijker, maakt vooral bij het werken met C++ en C# op hetzelfde moment op Android. Als met behulp van Xamarin Studio zul je de C++ om projecten te maken in de VS of Xcode Eclipse of Android Studio of wat dan ook (omdat Xamarin Studio niet echt C++) en kopieer vervolgens de gecompileerde binaire bestanden naar uw C#-project. Het instellen zodat het maakt gebruik van het juiste DLL-bestand voor elke configuratie (Debug of Release) en elke architectuur (ARM versus x86 versus x64) kunnen lastig zijn. Misschien zal ik bespreken hoe dit te doen in een latere tutorial (als vind ik een mooie zin van gedoe op...). VS 2015 doet dit automatisch voor Android. Voor Windows is het automatisch gedaan op elke versie van de VS, die het platform ondersteunt. IOS zal VS 2015 hopelijk steun dit keer uitgebracht. Op dit moment kan het zogenaamd soort doen het. Controleer de iOS en de stappen van de Xamarin.Forms voor sommige brede info op het verkrijgen van deze werken zonder VS 2015.
Eerste laten we beginnen met het maken van een blanco-oplossing. Ik weet er is een Xamarin.Forms-sjabloon maar gebruikt het nog steeds de oude Windows Phone 8.0 Silverlight-project, dat we niet willen. Ik ook vind het licht vol rommel en frustratie op VS 2015 (mijn nieuwe beste vriend...). U zult vervolgens geconfronteerd met iets als dit de eerste screenshot.
Vervolgens moeten we om de afzonderlijke projecten één voor één te maken. We starten met de Windows-projecten eerst en vervolgens de anderen later doen als we eenmaal de ramen ones werken. We moeten dus in de eerste plaats een leeg WP 8.1 en Win 8.1 C# project. Vervolgens zullen we een C++ WP en Win Runtime Component. Tot slot zullen we een gedeelde C++-project voor de Runtime-onderdelen. Ik heb enkele screenshots van elk project worden gemaakt met de voorbeeldnaam van een hieronder toegevoegd.
Vergeet niet om de gedeelde referenties door te rechtsklikken op de concrete projecten "Verwijst naar" eigenschap, "Toevoegen referentie..." selecteren en de juiste gedeelde project toevoegen.
Deze projecten zullen bevatten alle het platform-specifieke code die we nodig hebben om een GLES viewer component en Renderer object blootgesteld aan de gedeelde (ik denk dat Xamarin compatibel) C#-code voor de toepassing die wij straks zullen creëren.