Stap 2: materialen
Vinden van hout voor een muziekinstrument is een grote uitdaging en neemt veel van de tijd en moeite professionele gitaarbouwers in hun werk zetten moeten. Woods moet goed gesneden, goed gekruid en vrij van gebreken-- en bepaalde soorten hout verdwijnen letterlijk van de planeet.
Er zijn verschillende sites op het web die spar leveren en verschillende hardhout voor instrument maken, maar de meeste hebben alleen materialen voor gitaren. De International viool Company van Baltimore MD verkoopt hout blanks voor traditionele bassen, maar dit ontwerp hoeft niet de grote dikke platen en met dunne planken goed vastgelijmd aan voor voldoende grootte kan worden vervaardigd.
In feite, hoewel ik kon scrounge sommige verbazingwekkend goed hout voor het project zoals hieronder beschreven, denk ik dat als je sommige hoge kwaliteitsolie 1/4 inch mahonie mariene triplex gekocht, u kon bouwen dit instrument zonder alle drukte van opnieuw zagen, schuren en lijmen die ik ging door. Minder duur bassen zijn gemaakt met in wezen multiplex toppen en ruggen die worden gevormd in de vorm van de boog als gelijmd, maar de toegevoegde dichtheid van de lijm vermindert de resonantie en de uiteindelijke klankkwaliteit.
In mijn geval, wanneer manier uit te gaan op een ledemaat met een niet-geteste project, lijkt het verstandig om scrounge rond voor materialen, in plaats van een heleboel geld besteden aan dure nieuwe voorraad.
Ik was op zoek op het einde graan op een stapel van oud hout, toen ik merkte dat sommige perfect kwartaal-gezaagd één-door-twelves. Kwartaal-gezaagd betekent dat de manier waarop die de oorspronkelijke logboeken werden gesneden in planken resulteerde hebben dat graan dat relatief rechtdoor (de dunne manier) door de Raad van bestuur loopt. Dit geeft maximale sterkte, en is wat gitaarbouwers zoeken bij de selectie van de voorraad voor instrument tops, enz.
Het hout werd enkele zeer oude, droge California Redwood dat gisteren eens planken in een kast. Redwood is opvallend licht en sterk en wordt ook gebruikt bij het maken van de toppen van de gitaar als een alternatief om te sparren. Er waren een paar spijker gaten en verf op de planken, maar dit was een zeer gelukkige vinden.
Voor de rug, heb ik een paar stukken van walnoot die had gevonden als omgevallen bomen op een onroerend goed we jaren geleden in NJ hadden geselecteerd. Ik hebben had genomen de bomen naar een zagerij en verschillende projecten met dit mooie hout. Met zorgvuldige opnieuw zagen moest ik net genoeg walnoot links een back maken. Ik vond ook enkele dikkere bezuinigingen dat ik besloot om te gebruiken voor de nek.
Voor de zijkanten, was ik op zoek naar een rechte Nerf hardhout dat ik hoopte zou goed buigen. Ik vond een dik stuk ruw gezaagd hout dat bleek iets heel moeilijk, en ik aanvankelijk dacht dat het misschien as of white oak. Maar toen ik begon opnieuw zagen het ik ontdekt een lichte kleur geel-groenachtig, en realiseerde dat het was een oud stuk van de sprinkhaan hout dat ik had ook scrounged van de bosbodem in New Jersey. Maar het was erg droog en met vlag en wimpel geslaagd voor de test van de "bonzen". Wat is de "bonzen" test? U houdt van een grote, dunne plak van het hout zachtjes door een hoek en thump het met uw knokkel. Je hoopt dat het zal bellen, of resoneren met een mooie Toon, eerder dan gewoon gaan "plof."