Stap 1: ontwerp
Het belangrijkste onderdeel van een akoestisch instrument is de geluidskaart, zoals de top van een gitaar. Een traditionele bas heeft een boven-, of geluid bord, opgebouwd uit een grote, dikke plaat van Spar uit een van slechts een paar bossen op de planeet (welke natuurlijk worden uitgevoerd uit bomen). Het ontwerp van de top (en terug) van het instrument zijn gesneden op zodanige wijze dat de boog vorm, belangrijk voor kracht, is gevormd uit de dikke blok hout en een enigszins gegeven uniforme dikte--een enorme uitdaging, maar een die weg allermeest naar de oorspronkelijke plaat kerft. Boog-top gitaar, cello's, violen en sommige mandoline zijn ook op deze manier gemaakt. Tegenwoordig grote CNC freesmachines worden gebruikt door sommige mensen doen dit kritische snijwerk.
Dit ontwerp was gebaseerd op de idee dat een geluidskaart en terug zou kunnen worden gemaakt op basis van een uniforme dikte stuk hout dat gewoon zou worden gebogen of gebogen om te zorgen voor de nodige stevigheid ter ondersteuning van de enorme neerwaartse druk van de snaren op de brug, maar tegelijkertijd hebben goede akoestische eigenschappen. De grote baan van snijwerk zou worden opgeheven, en veel minder hout nodig zou zijn.
Ook leek het een goed idee de geluidskaart om groter te maken. Immers, dit is een bas en een grotere geluidskaart moet helpen benadrukken van lagere frequenties, recht? Dit is de reden voor de "teardrop" vorm van dit instrument. De muziek die het vaakst gespeeld in ons huis is bluegrass, dus ik was niet bezorgd over de mogelijkheid om te buigen van het instrument, maar het is mogelijk zelfs met het breed lichaam. Ik verwacht opmerkingen dat het in de bouw foto's ziet als een kleine boot eruit.