Stap 1: Belangrijkste component beschrijvingen
Deze chronometer bestaat uit vier hoofdonderdelen:
- twee onafhankelijke 3 + 1 cijfer 7 segment displays,
- een toetsenbord met 3 sleutels te controleren,
- een 16 × 2 digit alfanumeriek display,
- een Arduino board (nu een Nano 328 v3, sommige andere modellen worden ook geaccepteerd en goed kan werken).
1. voornaamste beeldschermen
Beide hebben een zeer eenvoudig doel: gemeten tijd weergeven. Om te voorkomen dat oneerlijke/oneerlijk gedrag van rechters, werkelijke (geteld) tijd niet wordt weergegeven, in plaats daarvan een mark toont dat de meting wordt uitgevoerd. Dus de rechter niet over enige informatie over de verstreken tijd beschikt, dus niet in staat om te stoppen met de meting binnen de 3 tweede barrière, ongeacht de concurrent gestopt het brouwen of niet. Na het einde van de eerste meting, de gemeten tijd getoond op het display in 1/10 seconde precisie, en deze tijd zal blijven in de display totdat de volgende meting (op de zelfde stopwatch) is voltooid. Allermeest naar de competities worden gebruikt om een twee grouphead espressomachine, waar de concurrenten twee groupheads moeten gebruiken voor de productie van een aantal drankjes. Brouwen van tijd op elk hoofd moet worden gemeten onafhankelijk, dus twee onafhankelijke stopwatch en display nodig.
2. toetsenbord
Dit eenvoudige toetsenbord hebben twee doelstellingen: om tijd te meten (start/stop en reset van de stopwatches) en controle van het menu van de stopwatch.
Elke stopwatch heeft een eigen start/stop-knop. Na de initialisatie/reset, de eerste druk op de knop start/stop de meting zal beginnen, tweede druk stopt. Na alle zes metingen (twee metingen van drie groepen), zal de druk op de derde knop reset de waarden.
3. 16 × 2 digit alfanumeriek display
Er zijn een heleboel informatie op het display, evenals enkele toekomstige functies zal gebruiken. Gedetailleerde informatie over de weergave zal later besproken.
4. Arduino board
Met enkele wijzigingen, kan bijna elke Arduino-compatilbe-bestuur worden gebruikt, behalve Esplora, Due en Leonardo. Sommige toekomstige Softwareontwikkeling kan leiden tot overschrijding van het beschikbare geheugen, zodat de regel 'groter is beter' mag dan wel hier.
Andere onderdelen zullen worden weergegeven op de volgende pagina.