Stap 3: Software
> De code uitvoeren op de PC van de beeldverwerking
> De code uitvoeren op de PIC-18F microcontroller
> De code uitvoeren op elk van de PIC-12F microcontrollers
Er zijn twee vereisten te installeren op de PC van de beeldverwerking. De beeldverwerking is gedaan via de Java Media kader (JMF), dat beschikbaar via de zon is hier. Ook beschikbaar via de zon en de Java Communications API wordt gebruikt om te communiceren met de motor control board, via de seriële poort op de computer. De schoonheid van het gebruik van Java is dat het * moet * draaien op elk besturingssysteem, hoewel we Ubuntu, een Linuxdistributie gebruikt. In tegenstelling tot de publieke opinie, de verwerkingssnelheid in Java niet al te slecht, met name in fundamentele looping (welke visie-analyse gebruikt nogal wat).
Zoals te zien in de screenshot, worden zowel de bal en de tegenstander spelers bijgehouden op elke frame-update. Daarnaast bevindt zich de omtrek van de tabel visueel, dat is waarom blue schilders tape werd gebruikt voor het maken van een visuele schets. Doelstellingen worden geregistreerd wanneer de computer niet kan de bal voor 10 opeenvolgende frames vinden, die doorgaans aangeeft dat de bal in het doel, uit het speelvlak viel. Wanneer dit gebeurt, initieert de software een sound-byte om te vrolijken zelf of boo de tegenstander, afhankelijk van de richting van het doel. Een beter systeem, zou hoewel we niet de tijd hadden om het uit te voeren, zijn om het gebruiken van een paar eenvoudige infrarode zender/sensor voor het detecteren van de bal in het doel vallen.
Alle van de software gebruikt in dit project is ook beschikbaar in een enkele zip file, hier. Voor het compileren van de code van Java, de javac -opdracht te gebruiken. De PIC-18F en PIC-12F code wordt gedistribueerd met Microchip van MPLAB software.