Stap 3: Programmeren van de Arduino
De schets bestaat uit drie bestanden (bijgevoegd). Kopieer alle drie in een nieuwe map genaamd "Kompas" in de Arduino schetsen map. De schets zou dan moeten verschijnen in uw schetsboek in de Arduino IDE.
Voor het compileren, Controleer de #define configuratieopties boven aan het bestand onder het tabblad kompas en wijzigen zoals vereist.
- PIN definieert de pin van de Arduino gebruikt voor de Neopixel gegevensinvoer, standaard, pin 8.
- BRILL is de standaard pixel schittering, dit kan maar liefst 255, maar hogere waarden zijn verblindende en actuelere dan uw voeding, met name een van de grotere maten van ring voorzien kan kunnen nemen. Ik ga normaal nooit boven de 30.
- PIXELS is het aantal pixels in de ring. Maten verkrijgbare van Adafruit zijn 12 (die zeer goed werkt), 16, 24 (een echt mooi formaat) en 60 (enorme - geweldig zijn als je het geld hebt).
- REVERSED: laat dit uitgecommentarieerd als uw ring aan dezelfde kant van de Raad van bestuur als de MPU-9150 is. De eerste pixel moet in de richting van de positieve versnellingsmeter Y met betrekking tot MPU-9150 zijn. Uncomment dat van uw ring er aan de andere kant van het bord (die het bestuur over de Y-as omgedraaid).
U zult moeten downloaden en installeren van de bibliotheek van de MPU6050 (dit bevat ook code voor de MPU-9150, een superset van de MPU6050) en de Adafruit Neopixel library. Compileer de schets en uploaden naar je Arduino.