Stap 4: Problemen met en kritiek
Er zijn beperkingen met betrekking tot deze set up. Het voornaamste is dat de opsporing van het gezicht op OpenCV vereist dat uw gezicht wordt gewezen naar de camera. Als je hoofd weg van de camera wordt bewogen, gaat het niet werken. Verlichting is ook een probleem. Ik vond dat werken in een kamer met een redelijke hoeveelheid natuurlijk zonlicht werk leek best. Vaag verlicht kamers geproduceerd lagere kwaliteitsbeelden en had een hogere kans op het niet nemen van een afbeelding. Springen tegen een blote achtergrond ook lijkt te werken beter met de opsporing van het gezicht. OpenCV detecteert soms willekeurige objecten op de achtergrond als gezichten.
De Kinect zou waarschijnlijk meer consistente resultaten en dit is hoe ik oorspronkelijk begon te werken aan dit project. Het staat u te hebben een hoge mate van controle van wanneer een afbeelding duurt. Bijvoorbeeld, als je het zo instellen wilde dat het duurt slechts een foto van toen je in een bepaalde houding springen, zou dit veel gemakkelijker te bereiken met de Kinect van technologie en de skeleton functie. De resolutie van de onboard camera op de Kinect is echter vrij verschrikkelijk. Dus, zou waarschijnlijk een extra webcamera nodig zijn in de setup.